Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan mounter jeg et cd-rom drev

Jeg sidder med en gammel bærbar som fuckede op big time så jeg skal have lagt en ny windows 98 på.... jeg kan ikke komme ind i bios så jeg har lagt en dos 6.22 på som jeg har optimeret og så vil jeg ligge en windows ind over men det kan jeg ikke da jeg ikke kan se cd-rom drevet. Jeg har lagt driveren på harddisken og skrevet stien ind i config.sys men det er lige som om den ikke mounter drevet.

strengen jeg satte ind er: DEVICE=C:\driver\IBMTPCD.sys /R /C /S

ALLE idere er velkommen... jeg har bøvlet med det i 2 dage nu og jeg er tæt på at smide bærbaren efter en gal hund!!!
Avatar billede soreno Praktikant
28. april 2004 - 17:33 #1
Avatar billede soreno Praktikant
28. april 2004 - 17:34 #2
Men du skal vel angive et device ID i parameteren til driveren..
Det ser ud til at mangle i din linie.
Avatar billede soreno Praktikant
28. april 2004 - 17:37 #3
Jeg synes at kunne huske at standard ID er mscd001

Så prøv evt. (i autoexec.bat eller fra kommandolinien):
mscdex /d:mscd001
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 17:38 #4
det var også det der var min teori..... men hvordan skal den så se ud???
Avatar billede soreno Praktikant
28. april 2004 - 17:42 #5
Evt:
mscdex /d:TPCD001

Som tilsyneladende er default ID.

Kilde:
http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=COBN-3EMJPB

Outputter driveren ikke noget brugbart info (når du booter) ?
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 17:56 #6
du er et geni.... tak for hjælpen!!!
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 17:57 #7
kom lige med et svar så du kan få point
Avatar billede soreno Praktikant
28. april 2004 - 18:13 #8
Et svar.