Avatar billede petercj Nybegynder
28. april 2004 - 16:46 Der er 3 kommentarer

Hvordan laves dette kald: /default.asp?s=1 om til /default1.asp

Hej Alle

Er der nogen der har gode ideer til hvordan man kan lave et kald fra en DB fra at se sådan ud: www.domain.dk/default.asp?s=1 til www.domain.dk/default1.asp

Det skal bruges i et CMS system, og jeg vil på denne måde optimere søgemulighederne...men altså i første omgang - er der nogen der har gode ideer?

/Peter
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. april 2004 - 16:59 #1
ISAPI filtre er en eminent måde at få oversat "falske" url´er til rigtige kald.

Kan i høj grad anbefale denne: http://www.isapirewrite.com
Avatar billede petercj Nybegynder
28. april 2004 - 17:14 #2
...det ser ellers fint ud, men det går desværre ikke...jeg har ikke rettigheder til at installere komponenter, da min webside ligger på et webhotel.

Er der mon andre forslag...??

/Peter
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. april 2004 - 17:45 #3
Så vil jeg umiddelbart mene at det ikke kan lade sig gøre, med mindre du har adgang til at ligge din egen 404 (page not found) siden op.

Således kunne du på din egen 404.asp side tjekke hvilken side der var blevet forespurgt, f.eks. default1.asp og og så oversætte denne til default.asp?s=1

Men som sagt, hvis du heller ikke har adgang til dette - så tror jeg ikke det kan lade sig gøre :-(