Avatar billede mikaelo Nybegynder
12. februar 2001 - 12:57 Der er 4 kommentarer

Index.htm til to frames??

Jeg har, på den side jeg ønsker skal være startsiden, to frames. Hvordan gør jeg sådan at de to sider tilsammen fungere som index side (index.htm), altså den folk kommer ind på når de skriver adressen i browseren (de hedder jo to forskellige ting: venstre.htm og start.htm)??

Og er der ulemper ved at gøre dette? (også når man tænker på at siden er meldt til alle søgemaskiner)
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
12. februar 2001 - 13:03 #1
File

Save Frameset as

Så har du savet hele din side samlet
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. februar 2001 - 14:43 #2
Du sørger bare for at din index.htm \'indeholder\' (kalder) de to andre HTML-sider.

Din index.htm skal altså indeholde:

<html>
<head>
<title>Navnet på siden</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<frameset cols=\"20%,80%\">
  <frame src=\"venstre.htm\">
  <frame src=\"start.htm\">
</frameset>
<noframes>
<body>
Denne side kræver en browser der kan vise frames bla bla bla
</body>
</noframes>
</html>

Husk også (eller overvej i det mindste) at sætte dine META-tags (med informationer til søgemaskiner/-robotter) i din index-htm, og META-tags der beder søgemaskinerUDELADE indexering, i dine index.htm og start.htm (så de ikke bliver indexeret, og brugerne dermed får links direkte til disse sider, udenom index.htm)

/Rob
Avatar billede staz Nybegynder
12. februar 2001 - 15:22 #3
Tag din første side og kald den main.htm. fx og din anden og kald den menu.htm. fx. Så tager du og saver frameset (DW4.0) og saver det som index. Derved åbner folk din frame og får begge sider frem.

---- Staz ----
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 16:07 #4
Istedet for Hobbez forklaring, bør du nok lige lære at gøre det selv, når du har lavet dine frames i DW vælger du bare \"SAVE ALL\" fra Files menuen, der kommer en save-box frem og samtidig er der en ramme om en frame i baggrunden, når der er en ramme om HELE siden (dvs begge/alle frames) er det index filen...de andre kan du jo kalde hvad du nu lyster....forstår du?