Avatar billede upsmann Nybegynder
28. april 2004 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

E-mail forsvinder på klient pc`er via pop3 konti og Exchange.

Jeg har et problem med Outlook 2000 klient og Exchange på win2k server.

Opsætning:

Jeg har nogle klient pc’er der er opsat til at være en del af Exchange server.
Ud over det køre der almindelige pop3 konti på Outlook klienterne.

Win2k sbs server. Opsat med Exchange.

Problem:

Når klienterne modtager e-mails udefra via pop3 kontiene, for brugeren en melding om der er kommet ny mail – og om man ønsker at læse den nu vælg [ja/nej] – Uanset hvilke en af valgende man vælger ”forsvinder” e-mailen, således at der ikke er nogen i indbakken?

Hvis man sidder og kikker på indbakke og venter på der kommer en mail – kan man se den kommer i indbakken, men et par sec. Efter forsvinder mailen igen? – man kan ikke se hvor den ryger hen?

Håber der er nogle eksperter der kan hjælpe! :)
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. april 2004 - 13:15 #1
Jeg ville kigge efter regler, det lyder som om der er en regel på spil.

Held og lykke
Avatar billede upsmann Nybegynder
28. april 2004 - 13:21 #2
zepierre >
Har du nogen ide til hvilke regler jeg skal kikke efter? - det er et fænomen der er opstået for nogle dage siden? - men har kørt i over 1 år, uden nogle problemer.
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. april 2004 - 13:55 #3
I Outlook gå ind under Funktioner-Guiden Regler...

Kig alle reglerne igennem for at se om der er en eller flere, som er sat uhensigtsmæssigt op.

Forresten forresten, du skal nok lige kigge efter hvor nye e-mail leveres hen. (jeg mener at kunne huske, at det er under egenskaber på Exchange Server forbindelsen)
Avatar billede mile Juniormester
29. april 2004 - 08:08 #4
Jeg er helt enig med zepierre - jeg tror også at det er regler eller levering til private mapper og ikke indbakke under postkassen på Exchange.

Hvis du har mistanke til at det kan være regler, men du ikke kan se nogle, så findes der et værktøj "Cleansweep tools" som kan fjerne usynlige regler.

Den anden:  Funktioner - email-konti - få vist eller rediger eksisterende email-konti - i bunden til højre er der et lille felt "Levér nye mails til flg. placering" - sæt den til "Postkasse".
Avatar billede upsmann Nybegynder
29. april 2004 - 11:25 #5
Jamen jeg har fuldt forståelse for at det kan være det! - det der bare undre mig er at det er et problem i dag! - da det tidligere har kørt og fungeret i 1 år.

Men når jeg klikker i regler m.m. er der intet usædvanligt i det.. - jeg vil dog lige prøve at kikke med det "cleanweep tools".

Alle "levere post til" - er deres Exchange postkasse, dog er der lavet sync. til at klienten lager alt lokalt også via en OST fil. Således de også kan tilgå det "offline".

Men jeg lurer lige lidt på det tools der :)
Avatar billede zepierre Nybegynder
29. april 2004 - 11:30 #6
Er brugerne On-line når det sker?
Avatar billede upsmann Nybegynder
29. april 2004 - 11:49 #7
Ja de er online, de kan eks. side og være inde i kalender, el. i andet program. De får en popup besked om der er kommet ny e-mail, hvor der kan vælges om man ønsker at læse den med [ja/nej] valg - går man efterfulgt ind i inbakke, så kan man resikere der ingen mails er - selvom beskeden har været der! - men sidder man og kikker på indbakke og venter eks. de 5 min man kan sætte "send/hent" til - så kan man se der kommer en mail - men blot 2 til 3 sec. efter så er den væk! - og kan ikke findes igen nogle steder.
Avatar billede mile Juniormester
29. april 2004 - 13:02 #8
Prøv for sjov at stå på postkasse - højreklik - avanceret søgning - angiv intet - prøv at se om den lister noget ulæst i nogle af undermapperne til postkassen, måske kan det give en indikation om, hvor det flyttes hen..
Avatar billede mile Juniormester
29. april 2004 - 13:04 #9
PS: Top of informationstore eller Informationslagerets øverste niveau - er lig med Postkasse. Hvis de ligger dér - kan man bruge en flyt til mappe, for at få dem til mappe, hvor man kan se dem.
Avatar billede upsmann Nybegynder
23. maj 2004 - 18:18 #10
Lukker og slukker og smider nogle points :)
-> Mile, iøvrigt en god lille ting med søgningen.