Avatar billede mew Nybegynder
12. februar 2001 - 12:15 Der er 11 kommentarer

Et contentsite - men hvordan?

Jeg skal lave et content site til en kunde ... Dvs. et site som Berlingske, BT -> u name it! Jeg skal altså have et site hvor man meget let kan uplode nye artikler, nyheder etc. ---> Hvordan gør jeg det smartest? Jeg laver naturligvis et admin modul til kunden, som ikke har nogen former for teknologisk indsigt ... Hvad med XML? Hvad er opskriften? Kan man suge teksten direkte fra word?
Avatar billede casm_ Nybegynder
12. februar 2001 - 12:30 #1
check disse eksempeler ud de giver et rigtig godt indblik i brug af xml

http://www.asp101.com/articles/michael/editingxml/default.asp
Avatar billede casm_ Nybegynder
12. februar 2001 - 12:31 #2
Avatar billede casm_ Nybegynder
12. februar 2001 - 12:32 #4
Avatar billede mew Nybegynder
12. februar 2001 - 12:48 #5
Jeg er interesseret i alt hvad i har at foreslå! Det behøver ikke være XML ---> Hvad er den rigtigste måde at lave content rich sites på!!??
Avatar billede casm_ Nybegynder
12. februar 2001 - 13:29 #6
jeg vile mene at det er nemmere at add/edit/delete informtionerne fra en access db(ADO)
Avatar billede casm_ Nybegynder
12. februar 2001 - 13:30 #7
kan du lave asp???
Avatar billede mew Nybegynder
12. februar 2001 - 16:12 #8
ASP er ikke noget problem ...
Avatar billede bromer Nybegynder
10. april 2001 - 16:22 #9
Acces db og ASP.. det er den sikre død....
Avatar billede lbhansen Nybegynder
28. maj 2001 - 22:25 #10
Der findes udemærkede Content Management systemer der kan den slags( uden at du skal skrive et adminmodul hver gang ).

Et gratis system kan nævnes http://www.opencms.com, som efterhånden er ganske gennemarbejdet.
Avatar billede hybrid Nybegynder
02. oktober 2001 - 18:35 #11
Her kan du finde link til et par stykker http://www.estrategi.dk/artikkel.asp?articlesID=289.
Du kan også finde et her  www.rustmark.dk. som bruger xml og xslt. Du skal nok kontakte dem hvis du vil vide mere om deres system.