Avatar billede aadal_dk Nybegynder
28. april 2004 - 09:24 Der er 8 kommentarer

Excel laver fejl i når embedded word dokument lukkes

Jeg har et mystisk problem.
Man laver et excel dokument på den lokale maskien og embedder et word-dokument.
(Det virker fint)
Man kopiere dette dokument over på server.
Excel laver fejl når den åbner og lukker det embedded word dokumentet, fra excel filen der er kopieret over på serveren, også når man kopiere det tilbage på lokal drevet.

Det mystiske for mig er at det er både Office XP og Office 2003 der laver fejl(og det er ikke samme dokument)
Når jeg kigger på serveren er der ikke noget der tyder på at der er forskellige rettigheder til personerne.

Oven i det, har jeg fundet ud af at der også sker fejl under udskrift(det virkede fint for 3 dage siden!!!!) den vil nemmelig ikke skrive ud fra bakke 3 på vores hp 4050 TN printer!

Er der nogen der har en anelse om hvad der kunne være galt!?

På forhånd tak
Anders
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 09:36 #1
Jeg har været ude for problemet på en tidligere arbejdsplads, hvor vi aldrig fandt ud af årsagen. Ihvertfald ikke før jeg skiftede arbejdsplads.

Brugeren gik i Stifinder og dobbeltklikkede dokumentet på serveren: Fejl

Brugeren åbnede Excel lokalt og åbnede regnearket derigennem: Ingen fejl

Har du prøvet begge muligheder?
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 09:38 #2
Brugeren åbnede Excel lokalt og åbnede regnearket fra serveren derigennem: Ingen fejl
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
28. april 2004 - 10:10 #3
Ok jeg vil lige prøve at åbne excel lokalt. Har hidtil kun prøvet med stifinder og dobbelt klik.
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
28. april 2004 - 10:34 #4
Samme fejl ved åbning af dokument fra excel ( filer -> åben) hmmm :'-(
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 10:46 #5
Ok :o/ Som sagt, så fandt vi ikke ud af det, inden jeg skiftede arbejdsplads :o(

Kigger med og ser, om der er en der skulle ligge inde med en forklaring.
Avatar billede bak Seniormester
28. april 2004 - 13:46 #6
Er filen embedded med link til sourcefilen ?

Steen Hansens gamle problem findes i Funktioner / Indstillinger under Generel eller standard. Hvis man sætter flueben i "Ignorer andre programmer" kan en excelfil kun startes i fra excel of ikke via stifinder eller andre programmer
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 14:23 #7
Takker, bak :o)
Avatar billede aadal_dk Nybegynder
28. april 2004 - 14:27 #8
Nej IKKE link til filen, den er en del af selve Excel dokumentet.