Avatar billede step Nybegynder
28. april 2004 - 01:31 Der er 4 kommentarer

Opsæt egen server

Hej Eksperter:)

Jeg har prøvet, forgæves, at opsætte min egen lille server. Har en rimelig bredbånd forbindelse, og har prøvet at få min egen lille server.. altså hoste en side på min computer, hvor man kan hente filer/se min hjemmeside m.m via min ip. Men ingen af de, mange, forskellige programmer jeg har prøvet at opsætte en webserver via virker. Den skriver min ip er http://10.10.110.76 men det er jo computerens. Min rigtige ip-adresse er: 80.197.26.154
Problemet er bare, at når jeg har installeret et program som skulle gøre det muligt at have en webserver på min computer, og jeg så indtaster min ip http://80.197.26.154 så vil den have et brugernavn og adgangskode indtastet. Ved ik hvad brugernavnet og adgangskoden er, og vil ik have den skal kræve det.
Hvad gør jeg?
Bruger windows Xp Profesionel. Højeste point gives!

Mvh Klaus
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. april 2004 - 01:50 #1
hvilken server har du prøvet at bruge?
fx er en af de mest bruge web-servere apache helt gratis, og kan også køre på windows http://httpd.apache.org/
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
28. april 2004 - 07:03 #2
Hvis jeg ikke tager fejl så er det fordi du har et webinterface på dit adsl-modem/router. Har du forsøgt at logge ind med det kundenr./brugernavn og adgangskode du har fået af din internetudbyder?

Du skal nok sørge for at et request på 80.197.26.154 port 80 bliver forwarded til din computer (10.10.110.76) på port 80. Dette skal konfigureres i routeren
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2004 - 08:30 #3
Du skal skelne mellem intern og ekstern IP adresse.

Din interne virker indefra.

Hvis din router forwarder som mads beskriver, så vi din eksterne virke
udefra.

Det er helt normalt at ekstern IP adresse ikke virker indefra.

Test den eksterne fra en kammerats PC.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2004 - 23:58 #4
Kommet videre ?

(og et svar såfremt min kommentar var nyttig)