Avatar billede takker Nybegynder
27. april 2004 - 23:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

er jdbgmrgr.exe en virus?

Hejsa!

Jeg har fået en mail fra en bekendt hvori der står at jeg skal tjekke om jeg har virussen jdbgmrgr.exe. Hverken norton eller mcafee antivirus ifølge mailen i stand til finde og slette virussen. Lyder underligt! Hmmm... I mailen går jeg besked på at tjekke mit c-drev for virussen. Gøres simpelt ved at søger efter filen jdbgmrgr.exe. Ganske rigtigt dukkede den op i form af en lille bamse, - akkurat som mailen beskrev. Der stod at jeg skulle slette den, fordi det var en virus som lagde sig ind på computeren og efter 14 dage skulle den ødelægge ens system!!! Tjekkede også vores anden computer, som ligeledes havde denne "virus"(?)
Nogen der kan fortælle om dette skal tages seriøst??!
Avatar billede takker Nybegynder
27. april 2004 - 23:54 #1
Undskyld stave og sprogfejlene. Gik lidt for hurtigt:)
Avatar billede avlund Nybegynder
27. april 2004 - 23:54 #2
Nej, det er en hoax. Du skal ikke slette filen.

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html
Avatar billede takker Nybegynder
28. april 2004 - 00:07 #3
nu er jeg kommet til t gøre det... Findes mon ikke der er nogen backup filer på den? Eller er det ligegyldigt at jeg slettede den?
Avatar billede takker Nybegynder
28. april 2004 - 00:12 #4
Det var utroligt som jeg dog skriver forkert. Jeg har slettet filen på begge computere. Er det et nødvendigt program? Eller hvad gør jeg nu?
Avatar billede viciodk Praktikant
28. april 2004 - 00:13 #5
Avatar billede tumben Novice
28. april 2004 - 00:21 #6
prøv nu at læse den link som avlund kom med...det hele står der jo
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2004 - 06:56 #7
Hvor mange har du sendt mailen videre til???

Jeg syntes desværre at vi endnu en gang ser at folk bare gør som der står i en fucking mail som nu igen hærger landet (det er år siden vi så den første gang). Er det gået af mode at kontrollere hvad man gør, inden man gør det?

Har din ven slettet filen?
Har nogle af dem du sendte den vidre til slettet filen?

Undskyld min irritation, men jeg har lige været min vennekreds rund for at reetablere filen, fordi en af dem sendte mailen rundt.

Kontroller for fanden kilderne inden i sender sådan nogle advarsler rundt, eller i det mindste inden i begynder at slette filer!
Avatar billede summer Mester
28. april 2004 - 08:45 #8
james_t_dk-> jeg forstår din irritation, men glem nu ikke at der trods alt er folk der ser og hører om hoax for første gang.
En anden ting er at når folk får computer, kan det ikke gå hurtigt nok med komme igang med alt muligt. Hvis man satte sig ordentlig ind i det ene og det andet forinden, ja så ville alt være fryd og gammen. Det ved alle at sådan er virkeligheden ikke.
Noget der irriterer mig mere end et spm. om hoax, er alle dem som farer på Nettet uden ordentlig beskyttelse og uden ms-opdateringerne installeret. Det er sløseri. Ha' en god dag