Avatar billede smashlotus Nybegynder
27. april 2004 - 23:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Er dette en seriøs trussel?

Hej eksperter!!
Idag modtog jeg dette på MSN fra et par af mine kontaktpersoner:

Danacom A/S har netop taget 1200 personer på MSN. Ang filoverfølese af Mp3,Film og spil. Så lad vær med at sende noget som helst til hinnaden over MSN. De har programmet Lookfiles 4.6 som kan spore til personerne med det samme de gør handlingen. Send den til ALLE på din MSN liste..

Meeeen, så var det jo lige at jeg blev kritisk.. For så vidt jeg ved laver Danacom A/S headsets! Og lookfiles 4,6 lyder i mine ører ret plat.. Ved godt det nævnte er ulovligt - i det hele taget er det vel ikke så lige til at spore sådan noget.. Jeg synes det lyder som noget nogen har fundet på..

Men må jeg lige høre jeres mening om det?
Andre der har modtaget denne besked?

M.v.h. Peter
Avatar billede krydset Nybegynder
27. april 2004 - 23:13 #1
her har vi danacom a/s ligener ikke en antipirat organisation

her har vi en google søgning på der program lookfiles 4.6 som der skulle være blevet brugt
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=lookfiles+4.6

Som du ser ingen resultater, om du vil tage det seriøst eller ej jeg gør ihverfald ikke

//krydset
Avatar billede svart Nybegynder
27. april 2004 - 23:19 #2
Nej jeg tror ikke dette er nogen trussel, for som du selv skriver så er danacom et teleudviklings firma alstå med produkter til telemarkedet. Så mit svar må være, at det er en joke, dog men en undertone af man ikke må downloade eller dele filer uden kunsterens samtykke!.. Mon ikke det er Anti-piratgruppen som har startet denn??

:-)
Avatar billede timealert Nybegynder
27. april 2004 - 23:25 #3
Jeg har ikke hørt om det før, men det lyder da som et kædebrev som alle andre kædebreve.

HVIS det var rigtigt, hvorfor skal brugerne så SELV SENDE meddelsen videre?
Men lad os nu sige at det rent faktisk er rigtigt. Hvor genialt er det så lige ikke bare at sende til alle de påstår der sender filer rundt + deres kontaktpersoner.

Og INGEN ville fortælle hvordan de havde fundet dem, da man så (hvis man har evnerne) kan lokke af for programmet. Det kan man jo ikke hvis man ikke ved hvordan de finder en.

Jeg tror overhovedet _ikke_ på det, men jeg har dog et spørgsmål.

Er det enligt lovlig at spore andre? Det må APG fx ikke.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2004 - 23:28 #4
Det er ligesom den der "bamse-virus" warning adskillige folk fik sendt, der beskyldte et uskyldigt windows program for at være en virus, der bevirkede at adskillige folk slettede den.

timealert > Ingen har nogen specielle rettigheder, udover Politiet.
Avatar billede krydset Nybegynder
27. april 2004 - 23:51 #5
agp skal indhente dommerkendelse før de må spore noget som helst
Avatar billede donzapp Nybegynder
03. maj 2004 - 23:44 #6
Danacom A/S er et firma det laver headsets så du kan tage det roligt
www.danacom.com se selv efter