Avatar billede s.ehlers Nybegynder
27. april 2004 - 22:44 Der er 4 kommentarer

Problemer med ufrivillig genstart

Hej Alle!

Jeg har haft nogle problemer med min computer:
Jeg har fået mange blue-screens, hvor det eneste jeg kunne gøre var at genstarte. Det skete med alt fra 10 minutter, til 2 timers mellemrum; Ret irriterende!
Derudover genstartede computeren også "af sig selv". (Jeg er ikke kommet til at trykke på genvejs-taster el. lign.)

Som mulig løsning formaterede jeg computeren og installerede Windows XP (Home Edition) igen.

Problemet med blue-screens er tilsyneladende væk, men computeren genstarter stadig af sig selv.

Er der nogen har en løsning på mit problem?

På Forhånd tak!

System: (Hvis det kan hjælpe???)
Asus A7N8X-X m/ AMD Barton 2500+ (1833Mhz)
512 Mb DDR PC3200 ram
GeForce2 MX 32 Mb grafikkort
Maxtor 30 Gb HDD
Windows XP Home Edition
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. april 2004 - 02:42 #1
lidt ærgerligt at de blå skærme en væk - forstået på den måde at de indeholder vigtig information om hvad det er der går galt.
jeg ville for det første tjekke temperaturen på grafikkort, cpu og evt chipset (enten i bios eller forsigtigt mærke på metallet med fingeren)
dernæst se i logbogen om der er noget underligt (højreklik på denne pc, vælg administrer og derefter logbog - program og system)
husk at opdatere drivere til bundkort (http://www.viaarena.com/?PageID=403) og grafikkort.
Avatar billede kejle Nybegynder
28. april 2004 - 18:42 #2
windows xp kender ikke Blue sceen of death som tidligere versioner af windows gør for den genstarter bare hvis der går noget galt... det kunne godt lyde som om det var dine ram der fucker op!!!!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. april 2004 - 20:08 #3
man kan godt sætte xp til at komme emd blå skærme i stedet for at genstarte - sådan har det nok været sat op før
Avatar billede s.ehlers Nybegynder
29. april 2004 - 20:08 #4
I logbogen står der flere gange "FEJL", forsynet med dato og klokkeslet. Under kilde står der "DCOM", men det skiftede til "Service Control Manager". Kan det have noget at sige?