Avatar billede henrik_s Nybegynder
27. april 2004 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VPN opretter fint men kan ikke se nogle workgroups.

Ja VPN forbindelsen oprettes helt fint, men jeg har tilsydeladende ikke forbindelse til workgroupen på VPN serveren og den anden vej.. Hvorfor det mon.?

OS: WinXP Pro <-> Win2k Advanded Server
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. april 2004 - 19:50 #1
NetBios navne kan ikke broadcastes over en router (lag 3) Du skal oprette en WINS server på din W2K server og angive den i XP under WINS eller alternativt oprette de netbios navne du vil forbinde dig til i lmhosts - filen på XP
Avatar billede henrik_s Nybegynder
27. april 2004 - 20:00 #2
Ehmm.. Jeg kan godt følge dig lidt, men hvis du vil forklarer i detaljer ville jeg være glad.. :)
Forresten hvis det har nogen betydning så er det WinXp maskinen der er VPN host.
Avatar billede henrik_s Nybegynder
27. april 2004 - 20:10 #3
En wins server..? Hvordan oprettes sådan en.?
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. april 2004 - 20:20 #4
Jeg er ikke Win Server expert, men mener det er en service du vælger at installere fra din CD.

Til at begynde med kan du prøve at oprette ip adresse på en af de maskiner du gerne vil se på WINS fanebladet under egenskaber/ip/advanced på din forbindelse. Så burde du kunne forbinde dig til den via \\netbios_navn. Alternativt giver \\server-ip direkte adgang uden netbios navn.

Hvis du opretter WINS på din server vil den give navne opslag for alle i din workgroup. Ligesom en DNS server blot for netbios.

Jeg tror ikke det har nogen som helst betydnige hvem der terminerer din VPN. Det er en transparent service i forhold til netbios.
Avatar billede henrik_s Nybegynder
27. april 2004 - 20:40 #5
Aha.. Det vil jeg kigge nærmere på.. Tak for hjælpen, de 30 point gik self. til dig.. :)
Avatar billede renehinsch Praktikant
28. april 2004 - 12:28 #6
Selv tak :)