Avatar billede dr-taz Nybegynder
27. april 2004 - 17:35 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til overclocking af Radeon 9800 XT og en AMD 64 bit 3200+

Godt så :), Er ikke overcloking ekspert og har aldrig leg'et særlig meget med det så jeg er måske lidt noob agtig :-)but here goes :D.

Min Amd 64 bit 3200+ processor sammen med mit MSI K8T Neo DOT (Dynamic Overclocking Technology med CoreCell Technology), men hvordan clocker jeg processoren ?.

Inde i Biosen er der der en mulighed for at sættet det der DOT til hvor man kan vælge mellem 5 forkellige levels, 1,2,3,4,5 hvor den gange med et eller andet % men hvis jeg gøre det så kan jeg ikke se det nogen steder :S.

Jeg har også muligheden inde i bios at ændre på FSB bussen på nu 200 Mhz og x med 10 hvilket giver de 2000 mhz, der kan jeg vælge mellem 190-290 men ved ikke om hvad jeg skal vælge :S.

Har udstyret til det.

Mit Radeon 9800 XT plager om at blive clocket lidt ;) og vil høre om flere ting, hvilket program er det bedste ?
jeg har ATI tool programmet og der står min CORE clock til default 411,75 mhz og min memory 364,50 x 2 da kortet kører DUAL DDR ram.

på forhånd tak for al hjælp!
Avatar billede dr-taz Nybegynder
27. april 2004 - 22:48 #1
ej come on please guide me
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. april 2004 - 22:40 #2
Hvorfor overclocke et Radeon 9800XT - Det er jo i forevejen et psykopat grafikkort.
Sæt evt. FSB til 266mhz istedet for 200mhz, da den er lavet til at skulle køre 266mhz, end også 333mhz.
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:21 #3
Nej stafmeister cpu'en er lavet til at køre 200mhz fsb, men kan jo som alle andre clockes. og hvorfor ikke clocke sit grafikkort, tingene kan da aldrig blive for vilde.
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:24 #4
til oc af dit grafikkort kan du bruge ATITool som kan finde max core og memory, programmet kan hentes her http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=326
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:29 #5
til oc af din processor vile jeg starte med at ændre fsb'en 10mhz pr. gang, indtil du ikke får skærmbillede med mere, og derfra sænke den med 5, derefter tjecker du hvor stabil den er ved at køre CPU Stability Test 6.0 Final. Hvis den ikke kan køre den i 24 timer er den ikke stabil nok, og du bør derfor sænke den lidt mere.

CPU Stability Test 6.0 Final kan hentes på http://tweak.dk/blandede.php direkte link fucker desvære :(
Avatar billede ird Praktikant
18. juni 2004 - 11:30 #6
Undskyld for spam men hvorfor hulen clocke sådan et system!!
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:35 #7
vides ikke, men ligger det ikke til alle computer freaks at de vil vide hvor meget deres højt elskede system kan klare?
Avatar billede ird Praktikant
18. juni 2004 - 11:37 #8
jo måske nok - men sådan et stort system er da sygt at begynde at OC på.

Iøvrigt er ANM64 spild af penge før de  nye 940 sokets kommer
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:45 #9
det er vi helt enige om, også derfor jeg venter, men det er jo ikke allesammen der kan vente så længe :)
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 11:47 #10
nu jeg tænker mig om mener jeg faktisk den nye socket kommer til at være 939.
Avatar billede ird Praktikant
18. juni 2004 - 12:02 #11
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 12:33 #12
http://www.overclocking.dk/news.asp?id=9397

AMDboard viser et reference bundkort fra ALI til AMD64 med en såkaldt ULI southbridge og ATI's RS480 northbridge. Bundkortet er til den kommende socket 939 CPU og der er selvfølgelig også PCI express på kortet. Så mangler vi bare at se de 3 i kamp mod hinanden. (VIA, Nvidia og ALI)

læs linie 2 efter (.)
Avatar billede zefox Nybegynder
18. juni 2004 - 12:33 #13
min fejl bare starten på linie 2!