Avatar billede mrbonus Novice
27. april 2004 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente Ikon ud fra en exe eller dll fil

Er lidt på bar bund, vil gerne bruge de ikoner der er tilknyttet filerne i
windows, har også fundet frem til hvordan jeg finder hvilket ikon der
benyttes, men når ikonet nu ligger i en dll eller exe fil (der kan jo ligge
flere) hvordan hiver man dem så ud??

altså ud fra denne streng

"F:\WINDOWS\System32\shell32.dll,3"

Hvordan henter man så nr 3 ikon ud fra shell32.dll ?

eller er der en nemmere måde at gøre det i VB.NET??

M.v.h Richard
Avatar billede mrbonus Novice
27. april 2004 - 16:14 #1
Har kigget på nogen API-kald, det bragte mig også lidt nærmere, MEN det eneste jeg kunne få fat i var en handler der pegede på ikonet, kunne ikke få ikonet ud
Avatar billede kinggenesis Nybegynder
27. april 2004 - 18:09 #2
Avatar billede mrbonus Novice
28. april 2004 - 21:05 #3
PIV, det er jo bare programmer der kan gøre det, det var source code eksempel til VB.NET jeg var ude efter
Avatar billede kinggenesis Nybegynder
04. maj 2004 - 14:17 #4
UPS! Jeg vad vist lidt hurtig. Det ved jeg desvære intet om.
Avatar billede mrbonus Novice
04. maj 2004 - 17:02 #5
Nå men det lykkedes mig selv at finde ud af det