Avatar billede k.skibsted Nybegynder
27. april 2004 - 14:31 Der er 5 kommentarer

RAM kompatabilitet

Jeg overvejer stærk at købe et ASUS P4C800-E deluxe bundkort. Jeg har dog hørt at Asus er kræsne med hensyn til RAM. Jeg vil gerne køre med 2x 512MB DDR-RAM,men vil også have mulighed for at kunne opgradere til 4x 512MB. Hvilket mærke/type skal jeg vælge?
Jeg vil gerne have kommentarer fra folk der har erfaring med netop dette bundkort.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
27. april 2004 - 14:39 #1
jeg smider lige om mig med et løst svar! - Kingston. (har ikke erfaring med precis den serie men har haft et par asus mobo under neglene.

Corsair TwinX 2x512 MB PC-400 DDR3200 - CAS2, TWINX1024-3200LL PRO - Matched Pair  PC3200XMS PRO
2.999

jeg ville køre med corsair´s pga. god erfaring med corsair og asus (i soket A linien er der ingen problemmer ivertfald for mig)
Avatar billede k.skibsted Nybegynder
27. april 2004 - 14:51 #2
Jeg har downloaded Asus-bundkortets manual. Deri er et skema over kompatible RAM. Desværre kan jeg ikke finde disse på edb.priser eller andre websites. Mht Kingston så er de kompatible, men kun op til 2x 512MB. Dvs. at vælger jeg Kingston, så kan jeg ikke opgradere senere. Sådan tolker jeg i hvert fald skemaet.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
27. april 2004 - 14:59 #3
det er ikke nødvendigvis korrekt. da det er bundkortet der bestimmer denne granse. og kompatible listen viser de ram som er blevet testet med hos asus inden det bliver smidt på markedet. (disse producenter betaler faktisk også et lille beløb for at være på den liste!)
Avatar billede k.skibsted Nybegynder
27. april 2004 - 15:03 #4
Så du mener altså godt at jeg kan køre med 4x 512MB Kingston DDR RAM?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
27. april 2004 - 15:07 #5
nu har jeg ikke selv læst manuel men jeg kunne da håbe på dine vejne at grunden til de ikke kan overstige 2x512 er pga. de ikke er ECC ell. ikke er Dual Channel....