Avatar billede johnnyspontane Nybegynder
27. april 2004 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrifttyper i Frontpage

Hej.

Jeg kan tilsyneladende ikke få svar på mit spørgsmål andre steder her på siden, så nu prøver jeg her: Hvordan importérer jeg flere skrifttyper ind i Frontpage?
Håber nogen kan hjælpe.

Mange tak - J.S.
Avatar billede keysersoze Guru
27. april 2004 - 13:19 #1
Det vil - desværre - ikke hjælpe det store at benytte specielle fonte til hjemmesider. Medmindre du laver teksten som et billede så kræver det at klienten (altså vedkommende der besøger hjemmesiden) også har fonten installeret - og det har de færreste - for ellers vil teksten blive vist med en standardfont.
Avatar billede exp Juniormester
27. april 2004 - 13:22 #2
keysersoze >>
Det _kan_ lade sig gøre at inkludere fonte, så de kan ses, selvom den ikke er installeret på klient-maskinen. Men der er 2 problemer:

- IE-specifik, så vidt jeg husker.
- jeg kan ikke huske hvordan man gør :-)
Avatar billede keysersoze Guru
27. april 2004 - 13:27 #3
Det er korrekt - man kan bruge font-embedding, men det er ikke noget FP kan klare. Derudover _er_ det IE specifikt og resultatet bliver som regel ikke særlig godt - og så kommer det også til at virke lidt tungt... Hvis ikke jeg husker helt forkert stoppede MS med at udvikle teknologien allerede i 2000 :)

Vil man endelig lege med det er det WEFT man skal have gang i
Avatar billede exp Juniormester
27. april 2004 - 13:31 #4
Det var WEFT jeg tænkte på - man aner ikke hvordan det virker c",)
Avatar billede johnnyspontane Nybegynder
27. april 2004 - 17:18 #5
Tak for svarende, men det hjælper stadig ikke mit problem.
Jeg er klar over, at der ville kunne opstå problemer med siden når andre klikker sig ind på den, hvis disse ikke har installeret samme skrifttyper, men jeg vil nu alligevel gerne have muligheden for at importérer yderligere skrifittyper ind i Frontpage.
Andre der kan hjælpe?
Avatar billede willsonn Nybegynder
27. april 2004 - 17:45 #6
Det er såre simpelt.
Alle de skrifttyper du har importeret til din fonts-mappe i kontrolpanelet vil også være at finde i FrontPage. Det vil sige at du bliver præsenteret for de samme skrifttyper i f.eks. Word som i FrontPage.
Skrifttyper som du downloader fra nettet skal altså bare gemmes i din font-mappe i kontrolpanelet, så kan du benytte dem fra FrontPage.
Men som sagt af keysersoze er det langt fra sikkert af andre vil kunne se de specielle fonte medmindre de har fonten på deres egen PC.
Har selv lige haft problemet på denne side www.lifeofagony.dk, hvor jeg var nødt til at lave "is currently under construction" som en .jpg-fil.
Håber det hjalp!
Avatar billede willsonn Nybegynder
27. april 2004 - 17:51 #7
Hmmm..typisk - siden er selfølgelig "nede" lige nu. Hvad sker der for Web10 ???