Avatar billede zintazu Nybegynder
27. april 2004 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billede og batch fil

Hej,

Er der nogen der kender et program som kan vise et billede istedet for boot sequencen i dos. f.eks findes der et program der hedder blackout der kan ved at trappe int29h mener jeg. Problemet er bare at det kun kan vise billeder i 320x200 , hvilket er noget kedeligt at se på, ville gerne have større opløsning.
Avatar billede zintazu Nybegynder
27. april 2004 - 16:09 #1
Lidt forkert skrevet, mener at jeg skal bruge et program der viser et billede f.eks gif, bmp, jpg etc. imens en batch fil kører i baggrunden, så brugeren ikke ser hvad batch filen laver.
Avatar billede bertelbrander Novice
27. april 2004 - 23:15 #2
Er der nogen grund til at brugeren ikke må se hvad der sker?
Hvor vigtigt er det at brugeren ikke opdager hvad der sker?

Det letteste ville være at lave et lille program der viser et billede og starter en process hvori batfilen bliver kørt.

Er det til rigtig DOS eller er det til en DOS box under windows?
Jeg tror ikke det kan gøres med standard kommandoer/programmer.
Avatar billede zintazu Nybegynder
27. april 2004 - 23:36 #3
Det er rigtig dos.
Og jeg ved det ikke kan lade sig gøre med standard kommandoer.

Grunden er at jeg skal bruge det til en boot cd., og så for at man har noget "pænt" at kigge på mens den indlæser utils/drivers etc. og laver diverse udregninger og tjek af hardware.
Avatar billede zintazu Nybegynder
13. juli 2004 - 15:50 #4
Lukker, har selv fået det ordnet