Avatar billede micmac12 Nybegynder
27. april 2004 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slår jeg mit onboard agp kort fra

Har lige købt et radeon 9200se pci kort som jeg ikke kan bruge før jeg slår mit onboard kort fra. når jeg slår det fra i bios er der bare intet der virker... hvad skal jeg gøre.
på forhånd tak
Michael
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 12:17 #1
Det gør du i bios.
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 12:18 #2
Du skal huske, at flytte kablet fra OnBoard til AGP
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. april 2004 - 12:20 #3
Der er vist et sted i bios som hedder noget med Init display eller boot display eller noget hvor du skal skifte fra AGP til PCI
Avatar billede nummer8 Nybegynder
27. april 2004 - 13:26 #4
På nogle bundkort er det nødvendigt at flytte en jumper for at disable onboard grafik helt...check din manual for mere info!
Avatar billede ralph4 Nybegynder
27. april 2004 - 23:31 #5
pas på med det der jumper reset halløj, der er MANGE gule advarselstavler. LÆS manualen først, i værste fald brænder bundkortet af hvis du starter med jumper i resetposition

peet: AGP? som skotterne skriver (hint mac) så er det et kort med PCI-sokkel
Avatar billede peet-49 Novice
28. april 2004 - 11:19 #6
I har ret, OnBoard AGP, skal ændres til PCI
Avatar billede micmac12 Nybegynder
28. april 2004 - 20:52 #7
Det virker nu.. Jeg ændrede agp til pci i bios. computeren finder stadig det gamle kort men det deaktivere jeg bare.. Troede jeg kunne få det helt væk. DEJLIG med noget OK grafik

TAK for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
28. april 2004 - 20:55 #8
Selv tak.