Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 11:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Automatisk logon på netværksdrev

Hej,

hvor i AD sætter man at en bruger ved logon, skal connecte til et delt netværksdrev.

Man kan vel godt sætte således at alle brugere f.eks, skal have \\server\mappe som k: drev f.eks.
Avatar billede rafle Nybegynder
27. april 2004 - 11:34 #1
Du kan lave et logonscript
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 11:41 #2
Du laver et logonscript med flg.:
NET USE k: \\server\mappe

Logon scriptet kan tilføjes til brugere under Profile, eller i Group Policy
Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 11:41 #3
er det den eneste måde.. Man kan ikke skrive det i AD... Hvis det er den eneste /nemmeste måde, må jeg jo bare gøre det..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 11:44 #4
Hvad mener du med at skrive det i AD ?
Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 12:41 #5
ok... Det kigger jeg lige på... Med at skrive det i AD, mente jeg om der var et sted, hvor man f.eks ligesom man skrive hvilke emailadreser der er tilknyttet, skriver hvilke mapper der skal mappes til hvad..

Men det med scriptet virker ligetil også, så det prøver jeg bare.

Tak for hjælpen, smid et svar begge to.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 12:43 #6
Du må lige skrive igen, hvis du ikke kan få det til at virke
Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 13:02 #7
hmm... nu står der inde under min profil f.eks, navnet på et script.

Hvor fanden finder jeg det script henne.. (undskyld ordvalg.. )

Jeg kan ikke finde det, og der står ikke nogen sti til det. Det er sikkert almen viden, men jeg ved det bare ikke endnu.. :-)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 13:03 #8
det ligger i \\server\netlogon
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 13:03 #9
direkte sti til share kan ses ved at skrive 'net share' i cmd
Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 13:06 #10
whee... Der var den jo, den lille satan... Takker...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. april 2004 - 13:08 #11
Dit script kan så se sådan her ud fx.:

@Echo Off
net use k: /DELETE
net use k: \\server\mappe /persistent:no
Avatar billede anhansen Nybegynder
27. april 2004 - 13:33 #12
Det gør det faktiskt... Bortset fra at der er en > null bagefter. Altså:
net use k: \\server\mappe /persistent:no > null

Men jeg går ud fra at det bare er det samme som "@echo off" nærmest. Altså at den skriver ud til 'null'. Og så er der ikke deletes på.
Avatar billede anhansen Nybegynder
28. april 2004 - 08:35 #13
hehe... Har lige fundet ud af at > null bare skriver ud til en fil der hedder null...

Det er vist en ½ linux fyr der har lavet scriptet, og ikke helt vænnet sig til windows endnu..
Avatar billede anhansen Nybegynder
28. april 2004 - 08:36 #14
Mon ikke rafle kommer med et svar?
Avatar billede anhansen Nybegynder
10. maj 2004 - 14:22 #15
tak for hjælpen.. her er points.. Hvor blev rafle af? Eller var jeg stiv da jeg troede han havde haft et indlæg?