Avatar billede margesimpson Nybegynder
27. april 2004 - 10:41 Der er 4 kommentarer

JDeveloper - OJVM-installation

Hej Eksperter,

Jeg har installeret JDeveloper, men får ved start følgende meddelelse:

'Oracle 10g JDeveloper
The Oracle Java Virtual Machine Client is not installed. Profiling and CodeCoach will not be available, and Debugging performance will be slower than with OJVM Client.
To install the OJVM client, please refer to the Oracle9i Developer Install Guide (jdev\install.html)'

I install.html står der bl.a. følgende:

'In <jdev_install>\jdev\bin\ execute the command

InstallOJVM.bat d:\j2sdk1.4.1_02

where d:\j2sdk1.4.1_02 is the location of your SDK.'

Kommandoen har jeg prøvet at køre i kommandoprompten og får beskeden:

-----------------------------------
InstallOJVM successfully completed!
-----------------------------------

Ifølge install.html skulle der så nu ligge en OJVM-mappe under min j2sdk1.4.1_02, men det ser ikke ud som om der er sket noget som helst, og jeg får da også beskeden, om at OJVM ikke er installeret næste gang jeg starter JDeveloper.....

I jdev.conf har jeg indsat følgende linie i starten af filen:

SetJavaHome E:\j2sdk1.4.1_02.

Mon der er nogen af jer, der har forslag til, hvad jeg gør forkert?

Anja
:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2004 - 22:20 #1
d:\j2sdk1.4.1_02
E:\j2sdk1.4.1_02

d: eller E: ?
Avatar billede margesimpson Nybegynder
27. april 2004 - 22:24 #2
j2sdk1.4.1_02 ligger på mit e-drev - d-drevet var bare kopieret direkte fra eksemplet.
Avatar billede margesimpson Nybegynder
03. maj 2004 - 18:16 #3
Spørgsmålet er ikke længere relevant, da jeg har installeret en nyere version af JDeveloper uden problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2004 - 18:52 #4
Nyere ? Der er da kun releaset en version af JDev 10g - betyder det at det var en
beta version som havde problemet ?