Avatar billede tlunde Nybegynder
27. april 2004 - 08:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd væk efter formatering.

Hej,
Jeg har lige formateret mit PC igår, og lagt Win XP ind...og normalt plejer alt jo at være indstalleret af driver og sådan, men denne gang er der ike nogen lyd efter jeg har formateret. Hvad kan det skyldes?

Jeg har været inde i enhedshåndtering og kigge, men der står at lyddriver skulle være installeret, men der er bare ingen lyd...

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. april 2004 - 09:00 #1
Bruger du højtalere eller headset. ?
I første tilfælde har du tændt for forstærker. ?
Avatar billede tlunde Nybegynder
27. april 2004 - 09:10 #2
jeg har både højtalere og headset, og selvfølgelig er de tændt...der kommer bare ingen lyd. Tænkte på om det kunne være noget med mit lydkort? Måske det er røget?
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 09:19 #3
Er det OnBoard lydkort, du har?
Avatar billede tlunde Nybegynder
27. april 2004 - 09:40 #4
der er onboard lyd i computeren, men jeg har et creative pci 128 som jeg bruger i stedet for...kan det være gået i stykker?
Avatar billede peet-49 Novice
27. april 2004 - 09:42 #5
Du skal tjekke bios, dit OnBoard lydkort skal være desablet.
Avatar billede tlunde Nybegynder
27. april 2004 - 09:47 #6
Det har det altid været...der har aldrig før været lydproblemer når jeg har formateret min pc. Det var første gang igår at lyden ikke virker, efter en formatering.
Avatar billede tlunde Nybegynder
31. maj 2004 - 20:16 #7
ingen svar...
Avatar billede sofaen Nybegynder
18. december 2004 - 09:19 #8
Hejsa!
Jeg har et lignende proplem med min søns pc, dog røg lyden før. Jeg vil nu foreslå en formatering og så skal windows geninstalleres, men om det virker ved jeg ikke, men det er et forsøg værd. Pokker med den lyd,havde samme problem for 4 år siden da jeg køret win95, men da virkede det først da c-drevet blev renset og win. kørt ind igen, det kan være noget med "klumper" der ligger og driller, men jeg gætter kun da jeg er ren amatør
Venlig hilsen
sofaen
Avatar billede c-holst Novice
18. december 2004 - 09:27 #9
du skal huske at installere driverne til dit chipset før dit lydkort vil virke

hvilket chipset har du?
Avatar billede cyber00 Nybegynder
19. marts 2005 - 21:09 #10
Har du evt. tjekket at du ikke har driveren på en CD?

Det kan også være at du i enhedshåndtering kan prøve at opdatere driveren via Internettet