Avatar billede backfire Nybegynder
27. april 2004 - 08:45 Der er 4 kommentarer

HTML editor til både UNIX og Windows

Er der nogle der kender til en god HTML editor der fås både i en udgave til windows og til Linux/Unix?? Gerne med syntax highligthning af både PHP, ASP, JavaScript osv.
Avatar billede backfire Nybegynder
27. april 2004 - 08:47 #1
Selvfølgelig opensource.... og dermed freeware!!
Avatar billede soreno Praktikant
27. april 2004 - 16:03 #2
Emacs eller vim er oplagte valg.
http://www.gnu.org/software/emacs/emacs.html
http://www.vim.org/

De kan dog være svært at sætte sig ind i disse editorer, da de er meget ekspertbaseret.

Hvis du vælger emacs, vil jeg klart anbefale cua:
http://www.cua.dk/cua.html

Som giver adgang til alm. copy/paste funktioner som de kendes fra bl.a. Windows.
Avatar billede binderup Nybegynder
27. april 2004 - 17:23 #3
backfire: jeg tror at du har misforstået hvad Opensource er for en størrelse. Jeg må sagtens tage penge for noget software jeg har skrevet under opensource licenser, bare jeg giver adgang til kildekoden, deraf navnet opensource.

Så opensource er ikke lig med freeware - at det så ofte ikke koster noget er en anden sag.

Redhat Linux er et godt eksempel. Det er ikke freeware, men det er bygget på kildekoder der er frit tilgængeligt.
Avatar billede backfire Nybegynder
27. april 2004 - 18:35 #4
Tak for forklaringen... er nu udemærket klar over hvad opensovs er, men kan godt se at det ikke fremgår særlig tydeligt af mit spørgsmål!! :-)

Vim og Gvim har jeg brugt længe, men synes ikke helt de egner sig til formålet som deciderede HTML editorer, men som allround værktøjer er de fantastiske!!