Avatar billede edderkoppen Nybegynder
26. april 2004 - 20:04 Der er 23 kommentarer

Hvordan får jeg deling af mapper tilbage?

Hejsa...

Man kan jo dele mapper ved at højreklikke, og vælge fanen ''Deling'', men nu er det sådan, at jeg har ikke denne fane mere?

Jeg kører stadigvæk på Lokal netværk, ingen problemer der, men hvordan får jeg ''Deling'' tilbage i fanen?

Takker...

Mvh.

Edderkoppen

PS.: Jeg har tidligere stillet SAMME ?, men der var åbenbart ingen som havde en løsning til det, derfor prøver jeg at stille det igen, så kan det jo være der er kommet nogen til som KAN svare på det, takker :))
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. april 2004 - 20:06 #1
hvis du nu højre klikker på mappen, og vælger egenskaber.. Er der så ikke en der hedder deling?
Avatar billede fun22 Nybegynder
26. april 2004 - 20:09 #2
ellers så højreklik på netværksteder >> højreklik på den enhed du bruger til netværk >> se om der er en der hedder "Fil- og udskrifts deling til microsoft-netværk"

Hvis der ikke er det så klik på installer >> protokol >> Og vælg den der...
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. april 2004 - 20:11 #3
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2004 - 20:25 #4
Kør guiden, "installere et privat netværk eller lille kontornetværk", så skulle du få "deling og sikkerhed" tilbage
Avatar billede doublejoble Praktikant
26. april 2004 - 20:39 #5
Er du logget på med administratorrettigheder?
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
26. april 2004 - 21:30 #6
Til fun 22: Nej, det er NETOP det som er problemet....
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
26. april 2004 - 21:33 #7
Alle ting ER installeret, det eneste som ikke er der, er de ''ekstra'' faner under egenskaber for en mappe, der er kun en fane, og ingen deling som der HAR været førhen, hvordan den er forsvundet aner jeg faktisk ikke....ja jeg har administrator rettigheder....
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2004 - 21:45 #8
Prøv at køre gudiden, har selv prøvet dette på en Pro maskine og der anbefalede Microsoft at køre guiden igennem igen og vupti.
(selvom den tidligere har været kørt, ved f.eks førstegangs oprettelse af netværk)
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
26. april 2004 - 21:53 #9
Jeg har prøvet at køre guiden, og der er absolut kun én fane under egenskaber på mapperne....hmmm...
Avatar billede squashguy Nybegynder
26. april 2004 - 21:55 #10
Smut lige en tur ind og kontroller at din "server" service kører..
Avatar billede thedeathart Nybegynder
26. april 2004 - 21:59 #11
gå ind i kontrolpanelt --> system.
check så om deling er slået til..

haverslev, det hjælpe i 99% af tilfældene IKKE at køre en guide..
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2004 - 22:04 #12
Det er vel ikke sådan, at du har gjort dine mapper private?
Hvis ja:
Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på det drev, hvor Windows er installeret (normalt drev C, medmindre der er flere drev på computeren).
Hvis indholdet af drevet er skjult, skal du klikke på Vis dette drevs indhold under Systemopgaver.

Dobbeltklik på mappen Dokumenter og indstillinger.
Dobbeltklik på brugermappen.
Højreklik på en mappe i brugerprofilen, og klik derefter på Egenskaber.
FJERN afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så du har adgang til den under fanen Deling.

Klik på Start, og klik derefter på Denne computer, hvis du vil åbne Denne computer.
Denne indstilling er kun tilgængelig for mapper, der er indeholdt i din brugerprofil. Mapper i din brugerprofil omfatter Dokumenter og tilhørende undermapper, Skrivebord, menuen Start, Cookies og Foretrukne.
Hvis en mappe er privat, er alle dens undermapper også private. Hvis du f.eks. har gjort mappen Dokumenter privat, gør du også Musik og Billeder private. Når du deler en mappe, deler du også alle dens undermapper, medmindre du gør dem private.
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2004 - 22:05 #13
thedeathart, hvad mener du?
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
27. april 2004 - 00:08 #14
Umiddelbart kan jeg godt dele HELE drev C:\ , men det ønsker jeg selvfølgelig ikke. Nej mine mapper er ikke private.
Til thedeathart: kontrolpanel - system --- og hvad så, jeg har tjekket fanerne, men kan intet finde om deling, der er heller ingen fane her der hedder deling ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. april 2004 - 07:05 #15
Et par muligheder;)mappeindstillinger-vis-søg automatisk efter osv.
Ellers-ctrl+alt+del-processer, afslut explorer-programmer, nyt job, skriv: explorer
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
27. april 2004 - 10:00 #16
Ovenstående gav heller ikke held til at få fanen tilbage....æv....
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. april 2004 - 10:05 #17
Så vil jeg foreslå en sfc /scannow
Eller en repair:http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
begge med win cd i drevet;)
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
27. april 2004 - 12:30 #18
Umiddelbart var alle filer intakte også...hmmmm...
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. april 2004 - 13:08 #19
Så prøver vi det "avancerede" - kopier det her ind i kør:
RunDLL32.EXE NTLANUI.DLL,ShareCreate

Eller det her: RunDLL32.EXE NTLANUI.DLL,ShareManage
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. april 2004 - 13:10 #20
Der må du prøve dig frem*S*
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. maj 2004 - 09:33 #21
Virker det?
Avatar billede psychotius Nybegynder
22. september 2005 - 13:18 #22
lytter lige med her...
Hvis det er nogen trøst, så er du ikke den eneste med det problem. Jeg står i nøjagtig samme situation.
Avatar billede venturer Nybegynder
22. september 2005 - 13:22 #23
Kig i dine indstillinger for mapperne. Er Simpel Fildeling aktiveret? Det skal det helst ikke være.