Avatar billede oxford Nybegynder
12. februar 2001 - 00:47 Der er 6 kommentarer

dc10 sync-interrupts

Når jeg prøver at  capture en avi fil med programmet VidCap, siger den ´´Advarsel!
Der blev ikke hentet nogle billeder. Kontroller at de lodrette sync-interrupts er konfigureret og aktiveret.´´
Hvad gør jeg galt? Jeg kan godt se filmen i ruden, men ligeså snart jeg klikker på knappen capture video henter den ingen billeder.
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
12. februar 2001 - 19:36 #1
Hvorfor bruger du ikke bare cd10+ programmet der medfølger. Jeg bruger det selv, og synes det er meget let. Derefter bruger jeg et program der heddder VitualDub til at lave mine \"hjemmevideoer\" fra M-JPEG om til DivX.
Avatar billede oxford Nybegynder
12. februar 2001 - 23:19 #2
>>hr. larsen
Ja tak det lyder nemt, men programmet VidCap er det der fulgte med.
Det skyldes nok at mit kort er et dc10(gammelt skod), og dit er et dc10+.
Ved du hvor man kan finde det program du taler om?? Jeg har også prøvet med studio400 og Adobe Premiere, men disse ber om noget lync stik mellem pc og camcorder.
Avatar billede oxford Nybegynder
12. februar 2001 - 23:22 #3
>> hr. larsen
Kan cd10+ lave filen i mpeg, eller laver den dem i avi.?
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
12. februar 2001 - 23:52 #4
ups, undskyld. jeg havde ikke lige set at du ikke havde et plus med. Undskyld
Jeg tror ikke den kan lave film om til mpeg. Så skal du i hvert fald have et speciel codec. Men der er en artikkel på siden, hvor der står hvordan du kan gøre. Prøv siden her, den er utrolig nyttig: http://www.divx-digest.com/articles/index.html. Her står også hvordan du kan lave avi om til divx, så det ikke fylder så meget, og avi til mpeg kan du vist også. Så tror jeg nok den er i ordeden makker. Hvis du tænker på at lave en divx fil ud af avi, så står der godt nok at du skal gemme den ved at trykke på save extended AVI, men det kan man i hvert fald ikke trykke på i min version. Derfor skal du så trykke i på save segmented avi. Ikke save AVI, for det giver vist en dårlig kvalitet.
Forresten så kan vitualdud vist også capture. Jeg har godt nok aldrig prøvet, på grund af at jeg altid har haft det andet program, men du kan jo prøve ad...
Held og lykke, og skriv gerne igen, hvis der opstår problemer. Gerne på ICQ: 89448794, så er jeg lidt hurtigere til at svare.
Du kan hente ICQ her, hvis du ikke har det endnu, det er meget nyttigt, du burde ha´ det: http://web.icq.com/
Avatar billede oxford Nybegynder
13. februar 2001 - 17:28 #5
>>hr. larsen
Tak for oplysningerne.
Jeg er ved at dowloade icq programmet, og virtualdub14c lige nu. Jeg skal lige lege lidt med det, så vender jeg frygteligt tilbage.
Forresten glemte du at fortælle mig hvor meget cd10+ fylder, og hvor det kan skaffes.
Avatar billede oxford Nybegynder
18. februar 2001 - 08:54 #6
Virtualdub er et dejligt lille program, og det kan også capture avi, men jeg kan bare ikke.
Der er en eller anden indstilling i min miroVideo dc10 control, der ikke står rigtigt.
Der må da være en eller anden her på Eksperten, der har et kort magen til mit.
P.s Det skal være et dc10, og ikke dc10+.