Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 13:15 Der er 3 kommentarer

Opgradering af PHP

Hvordan opgraderer jeg PHP fra version 4.2.2 til 4.3.6? Jeg bruger RH linux 9.0.

- Jeg downloader php-4.3.6.tar.gz og udpakker
- Jeg kører ./configure
- make, make test, make install
- Jeg kopierer php.ini-dist til /etc og kører killall -HUP httpd

Herefter siger phpinfo() stadig version 4.2.2, og alle php filer med mysql-funktioner viser blot en blank side.

Så hvordan opgraderer man korrekt til en nyere version af php? Og hvor i alverden finder man de parametre, som man sætter på ./configure?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 13:31 #1
Finder yum php? Så kunne du måske prøve at køre en yum update på den.

Måske mangler php at overskrive en .so fil til apache, hvis du ikke først fjernede den gamle php installation...
Avatar billede wolly Nybegynder
29. april 2004 - 23:39 #2
Uhhh det er en rigtig skidt ide at begynde at compilere php moduler til redhat selv! Du vil ende op med en del manglende so filer, og din php-mysql pakke vil formentligt konflikte med det nye du har compileret, hvis ikke du har fået det fjernet, og compileret sammen med php.

Mit råd til dig er at holde dig fra det, med mindre at det er virkelig nødvendigt. RedHat updatere selv pakkerne hvis der er større sikkerheds brister i dem, så det burde ikke være nødvendigt!
Avatar billede finn34 Nybegynder
06. maj 2004 - 19:59 #3
Der kommer ikke længere opdateringer til RedHat 9.
Hvis du finder en nyere php i rpm pakke så råb endelig højt.