Avatar billede mif Nybegynder
26. april 2004 - 11:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udnytter jeg Frontpage bedst muligt?

Hej! Kan I vurdere om jeg udnytter mulighederne i Frontpage korrekt og bedst muligt på mit site www.mifo.dk
Alle forslag, spørgsmål og kommentarer imødekommes. Er der noget jeg let kan optimere mit site med?
Avatar billede mif Nybegynder
26. april 2004 - 11:19 #1
Om lidt kommer der mavesyre fra Barto-drengen!
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 11:21 #2
FP er absolut ikke den bedste WYSIWYG-editor. Den er meget god, hvis man lige hurtigt skal have lavet f.eks. en tabel, men der er alt for mange ting, der ikke overholder W3C's standarder.

F.eks, anbefales brug af CSS til formatering af baggrund, skrifttype, tabel/cellefarve, links m.m. Eksempel:

body {
background-color: #333;
}

istedet for <body link="#C0C0C0" vlink="#FF0000" alink="#FF8040" topmargin="5" leftmargin="10" bgcolor="#333333">

Jeg ville hellere sætte mig bedre ind i HTML/CSS, og få den kontrolleret på http://validator.w3.org/detailed.html
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 11:25 #3
Og istedet for

<body topmargin="5" leftmargin="10" ...>

bør det laves på denne måde:

<body style="margin-top: 5px; margin-left: 10px;">
Avatar billede mif Nybegynder
26. april 2004 - 11:29 #4
Tak! Jeg prøver, men hører gerne mere fra Jer. Iøvrigt tak for link, det ser interessant ud.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 11:29 #5
Du kender til Cascaded Style Sheets? (CSS)
Avatar billede mif Nybegynder
26. april 2004 - 11:31 #6
Kan det forstås som at der ikke kan tales om deciderede fejl, men mere småting som kan blive bedre?
Avatar billede mif Nybegynder
26. april 2004 - 11:31 #7
Jeg har et perifært kendskab til CSS.... gode tutorials?
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 11:40 #8
Grunden til, at man bør validere sin side på http://validator.w3.org/detailed.html, er for at få den vist bedst muligt i flest mulige browsere. Der er nok en del browsere, som vil vise det på en måde, som du ikke har tænkt dig siden skulle se ud, og noget vil måske slet ikke virke.

Du vil langt hen ad vejen kunne få vist det korrekt i MSIE, men det er en form for kodning, der hører 90'erne til. Browserne er udviklet en del siden.
Avatar billede Kengun Praktikant
26. april 2004 - 12:34 #9
Nu skal det vel nævnes at den største procent brugere, bruger Microsoft Internet Explorer og Frontpage har inget problem med at lage websider der kører udemærket på MSIE. Måske det ik er "fair", men jeg bryder mig ik meget om at en lille procent brugere ik vil se min side 100% riktigt. Men når dette er sagt så bruger jeg selv CSS, og det fungere ret godt at sætte ind i Frontpage. Jeg foretrekker at lægge hele CSS koden ind i et eget dokument (på roden) og linker så mine html dokumenter til dette CSS dokument. På denne måde er det svært enkelt at endre utseende på tekst, linker, etc. på hele mit site, da man kun skal rette i det ene CSS-dokument og ik må endre i alle de html dokumenter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. april 2004 - 18:25 #10
Takker mange gange for point