Avatar billede voodoo_and Nybegynder
11. februar 2001 - 21:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

INTEL 800MHz vs. 850MHz

jeg skal til at købe en INTEL PIII men hvorfor er en 800MHz dyrer end en 850MHz???

er det fordi en 800 er nemere at overclocke??
eller er det noget med multipliren????
Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2001 - 21:28 #1
men er det EB (coppermine) processorere??? Hvis de begge er burde du købe 850 mhz. Den er nok bare billigere fordi der er købt et stort lager ind af dem. Meget gamle processorere er også dyre fordi butikker ikke satser på dem, og hvis de overhovedet gør er det et lille lager+dyr pris.
Avatar billede mlj Nybegynder
11. februar 2001 - 21:38 #2
850 MHz E er en coppermine cpu, altså med ondie cache og 100 MHz bus.

800 MHz EB er også en coppermine med ondie cache, men den kører med 133 MHz bus

\"E\" står for ondie cache
\"B\" står for 133 MHz bus

Cpuen med den hurtigere bus er den dyreste, men jeg ved ikke om den er hurtigst...Det afhænger vel af hvad man bruger den til.

Jeg kan desværre ikke give nogen gode råd, om hvilken du skal købe, da jeg ikke selv har en coppermine...

Men jeg har dog hørt et eller andet sted at 100 MHz bus cpuerne er nemmere at overclocke, da man bare skal overclocke bussen.
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
11. februar 2001 - 21:43 #3
jep du har ret en 100mhz bus er nemmere at overclocke

Avatar billede voodoo_and Nybegynder
11. februar 2001 - 21:44 #4
øhhh det er en E jeg vil købe, men det er for sent jeg har bestilt den :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
11. februar 2001 - 21:49 #5
voodoo and >> Hvis du har tænkt dig at overclocke den, skal du se det som et plus(+) at du har 100 mhz fsb. Hvis du ikke vil oc. din nye cpu ville jeg ellers hvis du kunne annulere bestillingen eller lignende (DU HAR ALTID 14 DAGES RETURRET, HVOR VARER ER KØBT OVER INTERNETTET).
Avatar billede tjmo Nybegynder
12. februar 2001 - 00:51 #6
ja det har du ret i køb sådan en