Avatar billede flumse Nybegynder
11. februar 2001 - 20:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Det kører ikke

De sidste dage har min pc ikke kørt ordentligt, og nu har jeg bestemt mig for at win Me har skylden og vil afinstallere det
men hvordan???
og er der problemer i at afinstallerer det ??
Avatar billede jmf Nybegynder
11. februar 2001 - 20:45 #1
Du skal bare formatere din hd. Det er der som regel ingen problemer med. Bare husk at lave em startdisk, for ellers har du et problem når du har formateret hd\'en.

- JmF
Avatar billede jmf Nybegynder
11. februar 2001 - 20:46 #2
Forresten hvis du har installeret ME oven i 98, kan det godt betale sig at prøve at installere ME på tom hd. Det kørte væsentligt bedre da jeg selv gjore det.
Avatar billede flumse Nybegynder
11. februar 2001 - 20:54 #3
Jeg har lige rodet lidt rundt i HJÆLP,
og der skriver de at man igennem tilføj og fjern programmer kan fjerne win me.
Det skal lige siges at jeg har opgraderet fra 98.
Men hvad mener du om at fjerne det igennem tilføj /fjern??
Avatar billede jmf Nybegynder
11. februar 2001 - 20:58 #4
Jeg har godtnok aldrig hørt at man skulle kunne fjerne det på den måde. Kigger lige efter selv.

/JmF
Avatar billede jmf Nybegynder
11. februar 2001 - 21:00 #5
Det kan jeg ikke selv gøre, da jeg har installeret den på tom disk, men du kan da bare prøve. Husk evt. at tage en kopi af vigtige data hvis det nu skulle gå galt.

/JmF
Avatar billede vw-john Nybegynder
11. februar 2001 - 21:03 #6
Nå der er en mere der vender tilbage til win98...*SS*
Det har jeg også selv gjort...syntes helt klart win ME var ALT for ustabilt og for resursekrevende.
Jeg lavede en startdiskette og bootede med den så jeg på den måde kom ind i DOS. Så skrev jeg format c:
Derefter var det bare at geninstallere win 98
Avatar billede flumse Nybegynder
11. februar 2001 - 21:09 #7
Nu er det jo sådan at når noget går galt for mig så plejer jeg at hente hjælp hos eksperterne
men hvis dette her går galt, så varer det nok et stykke tid inden i høre fra mig igen.
Jeg prøver først i tilføj /fjern..
Avatar billede hotpop Novice
11. februar 2001 - 21:10 #8
Hvis man opgraderer fra Win98 til WinMe og beholder muligheden for at afinstallere Winme på et senere tidspunkt er den ENESTE mulighed for at fjerne det, via tilføj/fjern programmer. Så det er den rigtige måde at fjerne det på. Og dermed skulle du ikke få problemer.
MEN! som jmf skriver: Installer det fra bunden (på tom HD) så kører det også bedre.
Avatar billede flumse Nybegynder
11. februar 2001 - 22:33 #9
da jeg har fået stofanet efter WIN ME, skal jeg så til at installerer stofa forfra installation af netkort, connection, med mere.
Avatar billede hotpop Novice
12. februar 2001 - 12:47 #10
nej, det skulle gerne blive som det er, med opsætning af ip-adresse, dns o.s.v. og netkortet skulle heller ikke blive berørt.
Avatar billede flumse Nybegynder
13. februar 2001 - 16:46 #11
I´m back
Det gik fint igennem tilføj/fjern.
Godt nok skulle jeg konfigurere hele min stofanet opsætning, men den var også installeret på Win ME.
Tak for hjælpen
Hilsen flumse