Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 17:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Antivirus kan ikke fjerne virussen!

Til eksperterne!

Da jeg tjekkede min mailbox på ofir.dk idag, havde jeg modtaget en mail fra service@paypal.com emne: "Paypal Account Verification"

Dear PayPal Customer,

We are currently performing regular maintenance of our security measures. Your account has been randomly selected for this maintenance, and you will now be taken through a series of identity verification pages.

Protecting the security of your PayPal account is our primary concern, and we apologize for any inconvenience this may cause.Please confirm your account ownership by entering the information in one of the sections below.

Please Visit (vil ikke skrive adressen, hvis i nu trykker på den ved en fejl)

i farten klikkede jeg på et link som jeg troede førte til en hjemme side, så jeg kunne se hvor mailen var fra. Istedet meldte mit norton antivirus at den havde fundet en virus på computeren. Her er hvad der stod:

"VBS.Redlof.A" Repair failed og access denied. Source: C:\Documents and Settings\E. S.\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\AJIZIX67\webscr-cmd-_login-run[1]
Click for more information about this virus : VBS.Redlof.A  Den kan altså ikke fjerne virussen. Nogen der ved hvilken funktion virussen har? Nogen der ved hvordan den fjernes?

Håber på hjælp! Mvh. Esben
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 17:04 #1
Tøm din temp mappe, som ligger her:
C:\Documents and Settings\E. S.\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 17:05 #2
Ellers skal en onlinescanner kunne fjerne den:
Online scan med panda og housecall her : http://www.arlet.dk/faeetvirus.htm
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 17:05 #3
Hvis alt andet mislykkes, må vi tage den med hijackthis: http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 17:34 #4
Har allerede prøvet at køre housecall, men den beskriver virussen som "non cleanable". Prøver din sidste løsning nu! Er det din hjemmeside "arlet.dk"?
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 17:36 #5
Ja, det er min side*S*

Du lægger bare loggen herind, så skal vi nok tjekke den
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 17:50 #6
He he, den ser nydelig ud ;)Jeg ved ikke om jeg fik det fikset hos houscall alligevel, det lykkedes mig nemlig alligevel at få slettet noget, selvom den protesterede lidt. Her er hvad den fandt.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SkoleKom\Fcc32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Esben S. Schaarup\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\CWH2PNPP\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mulerne-gym.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {000020DD-C72E-4113-AF77-DD56626C6C42} - C:\WINDOWS\twaintec.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [alchem] C:\WINDOWS\alchem.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! Pool 2 - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/potc_x.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37672.2841898148
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab

Tak fordi du vil kigge på det!
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 18:14 #7
kigger den igennem nu
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 18:19 #8
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: (no name) - {000020DD-C72E-4113-AF77-DD56626C6C42} - C:\WINDOWS\twaintec.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [alchem] C:\WINDOWS\alchem.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000

O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\alchem.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 18:37 #9
ok. skal jeg slette de ovenævnte filer i fejlsikret tilstand eller er det kun C:\WINDOWS\alchem.exe? Hvad er den sidste .exe fil du beder mig slette. Skal jeg gøre det manuelt i mappen WINDOWS?
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 18:55 #10
kun C:\WINDOWS\alchem.exe i fejlsikret

ja manuelt i mappen windows
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 19:33 #11
nu har jeg gennemført første trin. Men den starter ikke op i fejlsikret tilstand når jeg trykker f8 ved opstart (tror jeg i hvert fald ikke, windows ser helt normalt ud) Kan det ikke gøres på en anden måde?
Desuden er der kommet et hav af backup ikoner på skrivebordet fra de filer jeg har slettet...
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 19:37 #12
Så glem fejlsikret og genstart normalt i stedet for.

De backup filer må du slette, når vi er helt færdige og ikke før...
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 19:44 #13
Her er den "nye" log

C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\htpatch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Esben S. Schaarup\Skrivebord\virusprogram\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.mulerne-gym.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: Yahoo! Pool 2 - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/potc_x.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37672.2841898148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab

Hvordan ser det ud?!
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 19:48 #14
Det ser sg godt ud*S*

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede takker Nybegynder
25. april 2004 - 20:06 #15
Jeg siger MANGE MANGE tak.. Kan du ikke kort fortælle mig hvad vi har fjernet, og om du fandt virussen jeg fik?!
Avatar billede arlet Juniormester
25. april 2004 - 20:44 #16
Velbekommen.

Det var spyware der blev slettet