Avatar billede idefixer Nybegynder
11. februar 2001 - 19:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling/Sharing

Når jeg prøver at dele et directory eller et drev og klikker på tilføj brugere, får jeg en meddelse om at listen med brugere ikke kan vises i øjeblikket og at jeg skal prøve senere. Jeg har prøvet at vente, men der sker intet. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede riversen Nybegynder
11. februar 2001 - 19:49 #1
du får det lige ud fra engelsk windows...

under egenskaber for netværk vælger du \"Access control\"...vælg den øverste mulighed, så kan du angive adgangskode.

Jeg vil tro den står til det nederste, og det kræver du logger på et domæne, som den får brugerne fra

Mvh.

Rene
ICQ # 19463099
Avatar billede idefixer Nybegynder
11. februar 2001 - 20:04 #2
Har nu prøvet at vælge den øverste, men dette giver mig ikke mulighed for at give enkelte brugere lov til at accesse directory/drevet.
Brugerne er oprettet i control panel(brugere). Bruger Microsoft Family Logon.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. februar 2001 - 20:08 #3
det kan ikke lade sig gøre på den måde. Den skal have brugerne fra et domæne/server, så du bliver nødt til at bruge password, men det gælder jo heller ikke for brugere der er på maskinen, men kun for adgang via netværk/internet
Avatar billede idefixer Nybegynder
11. februar 2001 - 20:14 #4
Kan jeg opnå det ved at installere et server program på samme PC?
Avatar billede riversen Nybegynder
11. februar 2001 - 20:17 #5
server program?
Avatar billede idefixer Nybegynder
11. februar 2001 - 20:24 #6
Ja et eller andet program som sætter min PC op som server og opretter brugerne i det.

Er jeg helt på vildspor?

Vil bare gerne have lavet det sådan at mine unger som logger ind med deres eget password og har deres eget skrivebord ikke har adgang til alle områder af mine diske.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. februar 2001 - 20:32 #7
Avatar billede idefixer Nybegynder
11. februar 2001 - 20:36 #8
Lyder som noget der måske kan bruges. Tak for hjælpen.