Avatar billede bv32 Nybegynder
25. april 2004 - 10:47 Der er 8 kommentarer

Brænde DVD-er generelt

Jeg har nogle DVD film jeg gerne vil have en kopi af. Jeg har en liteonit CDROM brænder med Nero 5 software. Sidstnævnte kan ikke brænde DVD-er. Jeg har downloaded Burn4Free software fra nettet, men PC-en kan slet ikke læse DVD skiverne i stifinderen.
Hvordan skal jeg kopiere DVD-erne? Skal jeg bruge/formatere specielle CD-er til det? Skal PC-en have speciel software for at læse DVD-erne først?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
25. april 2004 - 10:50 #1
hehe glem det
Avatar billede norbert Nybegynder
25. april 2004 - 10:58 #2
Du har vel fundet ud af, at du skal have et DVD-drev for at kunne aflæse DVD'er. Man kan ikke bare brænde en DVD over på en CD.
Norbert :-)
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. april 2004 - 11:43 #3
du kan ikke kopiere DVDer i en CDRom brænder...
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 17:37 #4
nidyahou >> Det lyder da interessant...
Kunne du ikke fortælle os andre hvordan du bærer dig ad med det...
Sidste gang jeg checkede, så skulle man da have et DVD drev for at kunne læse en DVD.

bv32 >> For at kunne læse DVD skiver skal du have et DVD drev.
Hvis du vil lave en DVD kopi, skal du også have en DVD brænder.

Har du kun en CD brænder kunne du f.eks. lave dem til SVCD
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. april 2004 - 17:41 #5
lasse, det svarede du jo selv på i dit svar til bv32
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 17:45 #6
nidyahou >> Ups - sorry.
Læste slet ikke dit indlæg ordentlig. Så ikke at der stod "IKKE".
Unskylder mange gange.... :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. april 2004 - 17:53 #7
Men jeg skrev det først ;-))  *G*
Avatar billede holmmorten Novice
28. april 2004 - 18:29 #8
Som de andre skriver får du aldrig et godt resultat, hvis ikke du har en DVD-brænder!!!!

Hvis du vil have hjælp til fremstilling af VCD/SVCD kan du finde den på denne hjemmeside:
www.dvdrhelp.com

Den indeholder mange gode tips og tools til brænding af både DVD og SVCD.

Go fornøjelse. :)