Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:19 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

låsning af pc

Er der nogen der kender et godt program til "låsning" af en pc ?
Det vil sige begrænsning af brugerens rettigheder til at ændre opsætninger m.v. på pc'en.
Avatar billede xenion Nybegynder
30. september 1999 - 10:21 #1
du kan sætte den op til at bruge flere brugere og så oprette nogle bruger med forskellige rettigher til hvert eneste brugernavn, lidt ligesom Windows NT
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:23 #2
Hvordan gør jeg det ?
Det skal gælde for alle brugere af pc'en.
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:27 #3
Der er ingen faste brugere af pc'en, det vil være forskellige hver dag
Avatar billede leif Seniormester
30. september 1999 - 10:29 #4
Hvis du har win98, så kan du installere Poledit, som ligger på Win cd'en. Efter du har gjort, skal du så oprette nogle brugerer i Kontrolpanelet. I win98 er der et menupunkt der hedder brugere. Efter oprettelsen, logger du på brugeren, starter poledit og konfigurere brugeren.

mvh.
Leif
EDB-Hjelpen@sol.dk
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:31 #5
det må jeg lige afprøve
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:33 #6
virker det også hvis man annullerer login ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
30. september 1999 - 10:36 #7
Du bør faktisk - hvis det skal holde bare en smule vand - installere Windows NT på maskinen og sætte den op med rettigheder.
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 10:45 #8
Det skal holde vand...men helst med win95/98. Hvad med et program som pc lock 98...kunne det bruges ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
30. september 1999 - 11:03 #9
Mm.. Jeg kender det ikke. Men det er pokkers vanskeligt at gøre Win95/98
mere sikker end at en der har lidt forstand ville kunne bryde den. Det er
trods alt noget sværere med NT.
Avatar billede fss Nybegynder
30. september 1999 - 11:06 #10
Prøv det som larsomania - det er det jeg/vi har her
Avatar billede leif Seniormester
30. september 1999 - 11:46 #11
Det er effektivt nok hvis man sikrer at loginnavnet skal godkendes. Det stiller man også i Poledit.

mvh.
Leif
EDB-Hjelpen@sol.dk
Avatar billede larsomania Nybegynder
30. september 1999 - 12:08 #12
Mmm... Og man kan så ikke hive en dos-prompt frem længere under boot?
Avatar billede ziber Nybegynder
30. september 1999 - 13:44 #13
Prøv at se http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=4577

Det nævnte program kan downloades fra tucows - skide godt
Avatar billede lae Nybegynder
30. september 1999 - 14:10 #14
tak for hjælpen..jeg kigger på mulighederne
Avatar billede ravelin Nybegynder
01. oktober 1999 - 09:06 #15
Lige en kommentar: Poledit findes altså også til win95