Avatar billede suppenudel Nybegynder
25. april 2004 - 01:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konvertere dato fra dansk til engelsk

Hej,

Hvordan skriver man i sin SQL-streng, hvis man ønsker noget trukket ud, sorteret efter dato, og man gerne vil have datoen præsenteret og sorteret efter engelsk standard, dvs. mm:dd:yyyy?

Hvordan fjerner man ligeledes klokkeslettet, hvis man i Access har valgt at få vist dato/tid i simpelt datoformat? Hvis jeg nu kun vil have vist datoen..

Håber I kan hjælpe :-)
Avatar billede terry Ekspert
25. april 2004 - 09:49 #1
Try looking at the Convert function, this is very usefull for formatting date fields.
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2004 - 20:08 #2
status?
Avatar billede suppenudel Nybegynder
27. april 2004 - 00:45 #3
Hej, jeg har fundet ud af at det er server-afhængigt om den viser engelsk datovisning eller dansk. Jeg har en server på web10 og den viser åbenbart engelsk, så det er fint nok.

Men ved du hvordan man fjerner klokkeslet, hvis man har valgt datatypen "dato & klokkeslet" inde i Access? Altså sådan at det kun er datoen jeg får vist. (mm:dd:yyyy) Ellers skriver den bare 00:00:00 af sig selv, efter datoen, hvilket jeg ikke vil have vist, når jeg trækker kollonnen ud i et dataGrid..
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2004 - 19:50 #4
Access? this is MS SQL!

You dont say which programming language you are using but in Access/VB and maybe also VB Script you should be able to use

Format(YourDateField, "mm:dd:yyyy")
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2004 - 20:45 #5
and dont forget this question!
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2004 - 20:22 #6
!
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2004 - 20:51 #7
!
Avatar billede cultx Nybegynder
27. maj 2004 - 16:26 #8
??
Avatar billede terry Ekspert
27. maj 2004 - 19:32 #9
?? :o)
Avatar billede jtbroad Nybegynder
23. december 2004 - 11:13 #10
That's not english format, English is the same as Danish dd/mm/yyyy.
What you want is american it's those colonials that get things ass-backwards