Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Netværkskort skal jeg købe? ( en anden)

Jeg sidder lidt med det samme problem, som ham der gerne ville vide hvilke netkort han skulle købe til sin "gamle" computer, for at få den sat sammen med sin nye!
Mit problem er imidlertid, at jeg har påtaget mig at købe 10/100Mb netkort til alle grabberne (ca. 10 stk). De skal kunne skifte automatisk mellem 10 og 100 Mb, og være OK kvalitet til en billig penge.
Oplysninger om hvor man finder en forhandler, der er billig ved køb af et reletivt stort parti (som sagt ca. 10 stk), ville ikke være af vejen!
Avatar billede xenion Nybegynder
30. september 1999 - 10:24 #1
svaret er 3com eller tricom som det udtales, kan selv finde ud af om det er 10 eller 100 Mbit og forhandleren svinger på om hvor du bor i landet.
Avatar billede xenion Nybegynder
30. september 1999 - 10:24 #2
svaret er 3com eller tricom som det udtales, kan selv finde ud af om det er 10 eller 100 Mbit og forhandleren svinger på om hvor du bor i landet.
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:25 #3
Tillægsspørgsmål.
Ethernet PCI 100 Mbit/TP/PCI til ca. 219 kr.
Ville det her være en god løsning?!?
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:27 #4
Ethernet PCI 100 Mbit, kan det samme men koster det halve, får man overhovedet noget for den dobbelte pris?!?
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:27 #5
Det er fra ATI. Ups!
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 10:43 #6
For at kunne skifte mellem 10 og 100, må du have en dualspeed hub, ellers køre alle kun 10 el.100.
3Com er det rigtige valg, hvis du ikke vil ofre det cisco koster.
Mvh
Mads
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:49 #7
Jeg skal have en 10/100 Switch, der skifter automatisk!
Og hvad er "cisco"?!?
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 10:50 #8
Jeg viller gerne vide hvad det er i tal man får for lidt ovre den dobbelte pris!
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 11:17 #9
Du får bedre kvalitet, bedre support, bedre kompatibilitet.
Cisco er et firma der laver netværksudstyr.
Mvh
Mads
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 11:19 #10
Husk at din hub skal være "dualspeed"
Mvh
Mads
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 11:20 #11
Så kan den køre 10 på en port og 100Mbit på en anden.
Mvh
Mads
Avatar billede Slettet bruger
30. september 1999 - 14:21 #12
Som der bliver sagt er tricom/3com nogle gode kort, dog har jeg selv et Kingston og de er også ret gode. Begge kort er dog en smule i den dyre ende, men kvaliteten lever op til prisen.
Mht. hvilket netværk er det en god ide at anskaffe sig en HUB, de kan fås fra 4 porte op til alt for mange, men de mest brugte har omkring 8.
Hvis i alle har 10/100 Mbit netkort, så har i ikke nogen problemer, men hvis en eller anden kommer med et 10 Mbit med BNC tilslutning kan i ikke sætte det på, med mindre i har en bncport på hubben og så koster den omkring 300 kr mere.
Mht. Forhandler, så tjek på edbpriser.dk og se hvem der har det ønskede kort billigst, herefter tager du kontakt til dem og finder ud af hvad de er villige til at give i rabat hvis du køber f.eks. 10 stk. Forhandlere plejer at give en smule rabat ved køb af flere.
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 17:21 #13
Jeg har allerede to hubs på otte porte hver! Det er hastighed jeg er interesseret i.
Vi antager at jeg allerede har købt en 10/100 Mb/s SWITCH (ikke et hub), som har "dualspeed", og de før nævnte billigere kort fra ATI har også dualspeed.
Så er spørgsmålet igen, hvad får jeg ud af at betale over det dobbelte?!? Hvis dette ikke er andet end bedre support, kvalitet og kompatibilitet, så er det ikke mere end jeg hele tiden har gået ud fra.
Og vi vil alle sammen have et netkort med TP.
Avatar billede bubby Nybegynder
30. september 1999 - 20:34 #14
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 20:42 #15
Hvad mener du med www.datagrossisten.dk!
Der står da ikke noget af værdi!
Er det bare reklame du kaster rundt med?!?
Avatar billede mr.mads Nybegynder
30. september 1999 - 21:45 #16
Ok, forstået - dette spørgsmål var designet til at lufte din mening om hvor dyre netkort er.
Jeg giver 340,- for mine 3Com netkort hvilket er ok for mig, hvis du har fundet noget billigt bras et eller andet sted, behøver du så spille andres tid med det??
Avatar billede lignaus Nybegynder
30. september 1999 - 23:21 #17
Hvor har du kun givet 340 kr. for dit 3Com?!?
Og det er ikke kun for at lufte en potentiel utilfredshed overfor dyre netkort, jeg viller bare gerne have at vide hvorfor det skulle kunne betale sig, og hvis dette ikke kan gøres forståeligt over for mig, så ser jeg ikke n ogen grund til at købe dem!
3Com til 340 kr. lyder rent faktisk som et godt kompromis i mine øere, men jeg har altså ikke set dem til under 440 kr. + div. endnu!
Avatar billede mr.mads Nybegynder
01. oktober 1999 - 11:08 #18
www.chs.dk vil gerne sælge, du skal bare oprettes som kunde, Jysk Computer i Silkeborg er faktisk lige så billige og sælger i hvert fald til alle. Priserne er selvfølgelig uden moms, men du skal vel heller ikke bruge 10 netkort derhjemme!
Hvis du ikke allerede har købt en switch (lidt dyr løsning), og med mindre dine klienter ikke laver andet end kopiere avi-filer til hinanden så skulle en 3Com Officeconnect Dual Speed 16 port til ca. 2650,- være fint nok til 10 computere.
Forskellen mellem et billig kort og et 3Com kort, kan vel sammenlignes med et billigt bundkort og et ASUS bundkort, det køre hurtigere og har flere features.
Mvh
Mads
Avatar billede mega Nybegynder
01. oktober 1999 - 21:06 #19
Jeg har selv et D-Link 100 M/bit og syntes det er rigtig godt. Jeg ved godt at 3Com bare er bedst men taget i betrakning af prisen skal det fanme også være det. Derimod koster D-Lnik meget mere og kan ca. det samme. Fx: har nye 3com kort et fin funktion der gør at man kan minimize cpu use. Dette kan være smart hvis nogen kunne finde på at pingfloode en så en computer går død til D-Link har ikke direkte den funktion men tilgængæld kan det bare ikke pingfloodes. og sådan er det med en masse ting hvis man sammenligner 3com kort og d-link kort.

Hvis du vil ha et kvalitets netkort til få penge så køb et D-Link.

Ca. Pris et sted mellem 200 og 300 kr.
Avatar billede lignaus Nybegynder
01. oktober 1999 - 23:06 #20
Hvor i alverden kan man købe D-link netkort?!?
Avatar billede lignaus Nybegynder
01. oktober 1999 - 23:08 #21
Det er ikke at jeg ikke vil give pointne fra mig, jeg venter bare lige hvad med at se hvad jeg beslutter mig for at købe, og så får I jeres 105 point!
OK?!?
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. oktober 1999 - 10:59 #22
Jeg giver alle pointne til den der kan fortælle mig hvor man kan købe et D-link NETKORT!
Avatar billede lignaus Nybegynder
02. oktober 1999 - 13:32 #23
Jeg har fundet ud asf hvor man kan købe dem!
Så dne første der sende et svar få pointne!

Der er 105 af dem!

Lignaus
Avatar billede mr.mads Nybegynder
02. oktober 1999 - 14:30 #24
Hej