Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. april 2004 - 16:26 Der er 40 kommentarer

Har et problem i cmd console

Jeg har et problem med mit cmd... har fået en ftp server navn af min internet udbyder som jeg skal skrive i cmden til at måle min netspeed (start ftp fascom.ngdc.net) også kommer jeg ind i deres ftp... men jeg har prøvet at lave en
cmd.-fil men har ikke kunnet få det til at virke(bare sådan så når jeg klikker på filen så skulle den skrive pass og bruger navn af sig selv)

er kun nået til at skrive:

start ftp fascom.ngdc.net
(har skulle jeg jo skrive brugernavn men virker ik!)

øhm... kan ikke selv forstå hvad det er jeg skriver men det kan være i kan :D heh

                    Tak for hjælpen

                      KH Kondicykel
Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. april 2004 - 16:27 #1
Jeg vil godt ha et svar snarest muligt :D Tak for hjælpen KH Kondicykel
Avatar billede bertelbrander Novice
24. april 2004 - 17:31 #2
Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. april 2004 - 19:11 #3
det var nu ikke lige det jeg mente (forsto ikke ret meget af det der :D) heh øhm.. skal bare ha 2 simple commands.... (jeg tror de er simple:D) 1 command til at skrive pass(så den udfylder den selv og "enter" heh acceptere:D) og 1 command til pass.... kan sq ikke forstå ret meget af det her:D... jeg tror jeg kan forstå det hvis du forklare li'som du talte med en hjernelam person...:D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
24. april 2004 - 19:18 #4
Du kan prøve selv at gå ind i den der ftp...
ftp fascomtest.ngdc.net
pass og bruger navn er fascom...
også hvis du kan lave et script hvor den går ind så lær mig det :D
Avatar billede bertelbrander Novice
24. april 2004 - 23:09 #5
Du skal lave en fil der indeholder:

open MitDomain.dk
user
password

Så kører du kommandoen (evt. i en .bat-fil):
ftp -s:mycmd.txt

Hvor:

MitDomain.dk, er det domæne der skal forbindes til
user, er dit brugernavn på domænet.
password, er brugerens password
mycmd.txt, er den fil der indeholder ovenstående.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:08 #6
hm.... :D øhm.... heh nåå... næææ... forstår sq ikke alt sammen :D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:10 #7
har sq aldrig prøvet det her cmd, bat og det der før :D men jeg prøver!
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:12 #8
jamen... hvornår komemr det der ftp ind i billedet? øhm... Fu hvor førler jeg mig dum :D troede jeg kunne finde ud af computer!
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 00:24 #9
Rolig nu.

Har du lavet en fil som beskrivet ?

ftp -s:mycmd.txt starter ftp programmet og konnekter til den server som du angav i filen og oplyser brugernavn og password.

Hvis du blot skal checke hvor hurtig serveren er kan du bruge ping.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:30 #10
hehehe jeg bliver helt forviret:D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:31 #11
kan du forklare mig hvad det der ftp -s:mycmd.txt gør? :D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:32 #12
nååå!... ja nu er jeg komet så langt :D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:34 #13
men... det der open MitDomain.dk.... hva er det?:D hehe
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 00:35 #14
ftp -s:mycmd.txt starter ftp.exe programmet og fortæller det at det skal starte med at udføre de kommandoer der står i mycmd.txt. I vores eksempel puttede vi en kommando i der fortæller at den skal åbne et domain (dvs konnekte til en server) ftp.exe tager så brugernavn og password og sender disse til serveren når den spørger.
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 00:37 #15
I dit tilfælde skal du erstatte MitDoamain.dk med fascom.ngdc.net
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:37 #16
hm....... hvordan får jeg den til at logge idn på ftp fascomtest.ngdc.net ?

den siger det er et ugyldet portnummer
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:40 #17
AHHH! NU FANDT JEG SQ UD AF DET :D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:41 #18
ej sejt :D
TAK FOR HJÆLPEN! :D
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:42 #19
har du ikke lige lyst til at skrive til mig på msn?:D

mtsn@ofir.dk(min mail)
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 00:46 #20
Jeg er for gammel til at have msn

Hvis det er nødvendigt står min email addresse under bruger information.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 00:59 #21
for gammel? kan man blive det?:D nå fuck it.. nice wain du har lavet... ved abre ikke hvordan man bruger det
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:00 #22
der er en fejl i det...(hm..)
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:13 #23
nå hehe.... kan du lige hjælpe med 1 ting mer?
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 01:17 #24
En fejl i hvad, ja jeg kan godt hjælpe dig med mere

Wain er mest for programmører.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:20 #25
hehe jaja men.... kan lige sige hvor fejlen er så kan du jo selv prøve :D hvad for et styreprogram bruger du? win xp her... det kan være en fejl i win xp måske?... den er ved tags>> i det der lille felt hvor man kan skrive noget under build og setup..
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:21 #26
jeg tænkte på... man siger "bye" i ftpen når man går ud... kan man ikke få den til at gøre det automatisk efter 10 sec eller noget??? hvis ja er det så kompliceret?:D
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 01:29 #27
Du kan putte alle de kommandoer ind i mycmd.txt som du har lyst til. F.ex. mput og bye
så overfører den filen og afslutter derefter. jeg tror ikke at man kan få den til at afslutte af sig selv efter 10 sekunder.

Hvad sker der men Wain når du skriver noget i feltet under Build og Setup? Hvis listen under er tom sker der sansynligvis intet. Prøv at skifte til Dir tabben, så skulle den gerne søge i dir-listen når du skriver noget.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:31 #28
det er ikke npr jeg skriver noget... bare når je klikker på feltet..
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:33 #29
men det kan godt være på grund af alle de huller i xp..(har du xp)?
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:34 #30
er der ikke en eller anden http:// med nogle kommands til ftp,cmd eller noget?
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:39 #31
hehe da jeg skrev huller mente jeh nu fejl er lidt træt :D
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 01:40 #32
Du har ret med Wain, der er en fatal bug, tak fordi du gjorde mig opmærksom på den.
Jeg ved ikke om der er andre sider med info om ftp.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:41 #33
ok :D selv tak
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 01:44 #34
hehe wierd http
www.monsterfrosch.de/ eiskalt.htm
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 02:10 #35
hm... er du der? så kan jeg nemlig lige np 1 til spørgsmål?
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 02:16 #36
nå... spørger dig bare via email..
Avatar billede bertelbrander Novice
25. april 2004 - 19:44 #37
Fik du løst dit ftp problem?

Hvis ikke så prøv at forklare hvad det er du ønsker at opnå, så kan det være vi kan finde en løsning.

Spørgsmålet skal under alle omstændigheder lukkes.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. april 2004 - 21:16 #38
hm.. fik ordnet det der med ftp... men kan man ikke lave det med .exe istedet?
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
21. maj 2004 - 22:06 #39
jo - du kan jo enten gi' dig til at lære eksempelvis C++ (kan stærkt anbefales) hvor man også har adgang til cmd-kommandoer - men ellers har jeg faktisk et program, der kompilerer bat-filer til .com-filer (det samme som .exe)
til gengæld skal du lige være opmærksom på at .bat-filen ikke må indeholde mellemrum i filnavnet, og at fil-typen "skal" angives! (.com & .bat)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
21. maj 2004 - 22:07 #40
nåe ja - og .bat-filen der skal kompileres, skal placeres i et drev, ikke en mappe - eksempelvis C:\, D:\ osv. ("ikke" i en mappe - ellers kan den ikke finde filen)