Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 15:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mine brændte DVDér hakker i min Kiss 330 Afspiller

HJÆLP.
jeg brænder en dvd film på computeren, sætter den i min stationære DVDafspiller, så hakker det indimellem, lyden køre fint men ikke billedet. Til at brænde med bruger jeg DVDshrink 3.1 og min dvd brænder er en LiteOn SOHW-812S.
er der nogle der ved hvorfor, og hvad jeg kan gøre ved det ?      Der er 60 point på højkant!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 15:45 #1
Hvad medier brænder du på?
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 15:46 #2
Du skal bruge kvalitetsmedier, og dvs. ikke princo *G*. Det er desværre de fleste der bruger dette medie, som har problemer af denne art, derfor spørger jeg.
Norbert :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. april 2004 - 15:52 #3
HVilken speed brænder du med?
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 15:53 #4
det er nogle " Noname skiver " helt blank på oversiden. jeg har en kammeret der også bruger de skiver, og han har ingen problemer !!!!
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 15:53 #5
jeg brænder med 4X speed, det er det skiverne kan.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 15:59 #6
Generelt ville jeg sige at du skal bruge kvalitetsskiver, dvs. f.eks. Verbatim, TDK osv. Skiver til omkring 12-13 kr. stykket, hvis du køber dem i Tyskland. Det kan også være din brænder, der ikke lige kan lide de skiver du brænder på. Det kan du kontrollere ved at afspille dem på din PC og se, om den også laver narrestregerne på den. Men det kan også være, at din standalone-afspiller ikke kan lide de skiver. Det kan du jo så afprøve ved at låne din kammerats skiver og se, om den laver narrestreger på din afspiller, og samtidig kan du jo så låne en af dine ud til ham, så kan han se, om den kan afspille på hans standalone. Men fortrinsvis, køb kvalitetsskiver, selv om de er meget dyrere end de billige, så er de alligevel billigere, end hvis du skal købe videobånd, og så holder de længere. :-) Og så brænd med den laveste hastighed, ihvertfald på de billigere skiver. :-)
Norbert. :-)
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 16:01 #7
Hmm, ok jeg prøver lige lidt frem og tilbage, så vender jeg tilbage !!!
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:03 #8
Det er en lidt større opgave at finde præcis ud af, hvad der er galt :-)
Dette er kun forslag til at finde ud af, hvorvidt det er dine medier, optager eller afspiller, den er gal med.
Norbert :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. april 2004 - 16:05 #9
Jeg kender flere der har oplevet samme problem som dig, på flere forskellige typer af diske. Løsningen hos dem er at brænde dem med 1x selvom der står de kan op til 4x og deres brænder ligeså. Jeg har brændt få diske med 4x - uden problemer, men brænder dem alligevel kun ved 1x nu, efter deres oplevelse.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:07 #10
Det er jo også ligesom det, jeg har skrevet :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:08 #11
Så det glæder mig da, at vi er enige :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. april 2004 - 16:08 #12
norbert >> ja undskyld da :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:09 #13
:-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2004 - 16:10 #14
kører du med nyeste firmware i den Kiss 330 (version 3.2.8)?
http://www.kissnordic.dk/?p=hot_news&v=users

taget fra dens release notes
Fixes in F/W 3.28 for KiSS DP-330.

- SVCD's made with Ulead DVD PictureShow will now work.
- SVCD Navigation functions have been improved
- VCD Navigation functions have been improved for VCD version 2.0.
For VCD version 1.0 and 1.1 Skip Next/Prev works with multiple tracks.
- Picture no longer shifts half a screen to the side.
- Improved compatibility for DVD-R and DVD-RW disc's.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:12 #15
rkhdk: kan bestemt være det, der skal til :-)
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 16:14 #16
Ja, opdaterede min Kiss igår til den nyeste. :-) men det hjalp ikke !!!
Avatar billede norbert Nybegynder
24. april 2004 - 16:16 #17
Øv :-(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2004 - 16:16 #18
lave du en Full eller partial upgrade?
Avatar billede lillesnif Nybegynder
24. april 2004 - 16:18 #19
jeg lavede en full ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2004 - 16:21 #20
jeg har nemlig haft problemer med partial upgrade på min DP-500.
jeg brugte partial upgrade med 2.7.4 og lige siden har den haft problemer med nogle DVD'er som virkede før uden problemer, og det er selvom jeg har resettet tilbage til 2.6.5 og kørt den op igen til 2.8.0 og nu bruger jeg altid Full upgrade ;o)
Avatar billede mister-x Nybegynder
14. maj 2004 - 16:57 #21
Du skal prøve cloneDVD det hjalp for mig og jeg har også kiss 330
Avatar billede lillesnif Nybegynder
14. september 2004 - 15:31 #22
lukketid