Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 13:18 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

SFC /scannow probs i WinXP

Hej,

Jeg kan ikke køre SFC /scannow, da den spørger efter min Windows XP Pro cd.. og nu er sagen den, at jeg kører med Windows XP Home Edition og har cd'en i drevet.
Skal jeg bare prøve at ignorere filen?
Eller kan man fikse det på en måde??

Hurtig hjælp vil være dejligt...!!

mvh.
Søren
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2004 - 13:29 #1
Ignorer filen.*S*
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. april 2004 - 13:30 #2
Du må have installeret en Pro og ikke en Home Ed.

Der er i hvert fald "rod" i din installation...

Du burde kunne reparere din windows med en repair installation. Se ex. her: http://www.eksperten.dk/spm/453480
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 13:34 #3
Jeg har prøvet at ignorere filen.. men der kommer flere. Og den spørger hele tiden efter en Pro Cd.
Jeg har en Home Ed. installeret.
I egenskaber for system står der også Windows XP Home Edition Version 2002, og jeg har SP1 installeret.
Jeg forstår det ikke.
Og jeg vil helst ikke reparerer, det er kun et lille prob. jeg har med mit lydkort. Fik en virus, slettede den, og nu er der et eller andet der er beskadiget.
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 13:37 #4
Det kan jo ikke passe, det er en original Windows XP Home cd jeg har. Og jeg har opdateret den med den gratis Win Update CD man kan bestille hos Microsoft. Har også prøvet at lægge den i drevet mens, men det virker heller ikke.
Avatar billede arlet Juniormester
24. april 2004 - 13:38 #5
rocksound -> Ja, jeg aner ikke hvad der er galt. Jeg har haft nøjagtig samme problem som dig, med at den beder om en pro cd...
Har måtte lave en repair, så blev fejlen rettet og nu kan jeg lave den sfc /scannow
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. april 2004 - 13:39 #6
Har selv samme prob. bliv ved med at trykke- forsøg igen, så kommer den igennem, efterhånden;)
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 13:40 #7
Oki, det vil jeg prøve :)
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 13:43 #8
Og nej, det gider jeg da virkelig ikke :D det tar da mega lang tid. Har lige multi-hurtigt siddet og trykket Forsøg Igen, men er ikke en gang kommet forbi prob. 1 endnu :)

Andre forslag??
Avatar billede flintstone Novice
24. april 2004 - 14:10 #9
Da det tilsyneladende er et problem for dig, hvorfor reparerer du så ikke XP?
Alt det med at sidde og trykke på ignorér hele tiden.....bob bob bob.
Reparation ER den eneste løsning og så får du også "lavet" de småting som ellers måtte mangle.
Derefter kan kan du køre sfc /scannow
Avatar billede rocksound Nybegynder
24. april 2004 - 14:21 #10
Javel så.
-->flintstone, smid et svar, så deler du med jpvj
Avatar billede flintstone Novice
24. april 2004 - 17:17 #11
Javel så.....!

:oD
Avatar billede rocksound Nybegynder
25. april 2004 - 10:27 #12
Tak for hjælpen.