Avatar billede cyperangel Nybegynder
24. april 2004 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forhindrer jeg virus emails fra min egen server?

Goddag.
Jeg har i dag modtaget en email, som nu gør at jeg kontakter jer.

Den ser ud som følger:

/quote
Dear user, the  management of Cyperdesign.dk  mailing system wants to let you know  that,

Some of our clients complained  about the  spam  (negative e-mail content) outgoing from your e-mail account. Probably,  you have  been infected by a proxy-relay trojan server. In order to keep your computer safe, follow the instructions.

For  further  details  see the attach.

For security reasons attached  file  is password protected. The password  is "86814".

The Management,
  The Cyperdesign.dk team

/quote

Se, proplemet er ikke så meget at jeg ikke ka gennemskue at den fil ska jeg sku ikke åbne. (domænet er mit eget, og det er danskt, men emailen er på engelsk, hvilket er det første store clue...) Problemet er, at det ser ud som om den er afsendt fra Support@cyperdesign.dk, hvilket ikke alene er mit eget domæne, men faktisk også er en email adresse jeg aldrig har oprettet...

Når jeg graver lidt dybere, får jeg følgende information om emailen:

Return-Path: <heroesofheimdall@yahoo.com>
Delivered-To: mco@cyperdesign.dk
Received: (qmail 27800 invoked from network); 23 Apr 2004 21:00:22 -0000
Received: from unknown (HELO laflammea) (69.70.197.160)
  by mail02.talkactive.net with SMTP; 23 Apr 2004 21:00:22 -0000
Date: Fri, 23 Apr 2004 17:02:01 -0500
To: MCO@cyperdesign.dk
Subject: Notify about your e-mail account utilization.
From: support@cyperdesign.dk
Message-ID: <maxsgysmedqnkdvpfgp@cyperdesign.dk>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
        boundary="--------rudsonvlcvtkeixgaxic"

Er der nogen af jer wizzies der ka sige mig, hvordan jeg ka forhindre at jeg får flere af den slags emails, og at jeg "selv" sender sådan nogen? (ja, jeg kender godt begrebet spam filtre... Mente mere i retning af om man ka sikre sig på en eller anden måde, at andre folk ikke bare lige får adgang til mit email script eller program, eller server eller hvad det nu hedder...)

Og ka jeg nogen steder i den udvidede header information se, hvorfra emailen i virkeligheden er afsendt?

På forhånd mange tak.

/Cyperangel
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. april 2004 - 13:06 #1
mailen er sendt fra canada

for at forhindre at dit domain ikke bliver "misbrugt" bor du kigge paa at implementere spf (http://spf.pobox.com)
Avatar billede cyperangel Nybegynder
24. april 2004 - 13:10 #2
og man kan se den er fra Canada hvordan?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. april 2004 - 13:42 #3
http://www.visualware.com/personal/products/visualroute/index.html

prøv dette det virker..O)

resultat på den email....

Status:        EXIST
Registrar:      A.R.C. Informatique Inc.
Registrar-no:  401749
Registrant-no:  769869
Domaine-no:    809558
Subdomain:      videotron.ca
Renewal-Date:  2005/06/28
Date-Approved:  2000/10/30
Date-Modified:  2003/09/22
Organization:  Vidéotron Ltée.
Description:
Admin-Name:    M. Arnaud Le Néel
Admin-Title:
Admin-Postal:  Vidéotron Ltée.
                300, rue Viger Est
                Montréal QC H2X 3W4 Canada
Admin-Phone:    (514) 281.1232
Admin-Fax:      (514) 380.9121
Admin-Mailbox:  abuse@videotron.ca
Tech-Name:      M. IP Networks Operation Center
Tech-Title:
Tech-Postal:    Vidéotron Ltée.
                150, rue Beaubien Ouest
                Montréal QC H2S 1R2 Canada
Tech-Phone:    (514) 380-7200
Tech-Fax:
Tech-Mailbox:  adm_srv_srip@videotron.com
NS1-Hostname:  dns1.videotron.net
NS1-Netaddress:
NS2-Hostname:  dns2.videotron.net
NS2-Netaddress:
NS3-Hostname:
NS3-Netaddress:
NS4-Hostname:
NS4-Netaddress:
NS5-Hostname:
NS5-Netaddress:
NS6-Hostname:
NS6-Netaddress:
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 00:17 #4
:O)
Avatar billede cyperangel Nybegynder
22. maj 2004 - 11:29 #5
takker
Avatar billede cyperangel Nybegynder
22. maj 2004 - 11:30 #6
nu har jeg klikket accepter ved dit svar 7 gange, og den vil stadig ikke dele points ud :(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. maj 2004 - 16:58 #7
du skal markeret navnet 1. derefter trykke accepter..O)