Avatar billede troels.k.c Nybegynder
24. april 2004 - 10:23 Der er 4 kommentarer

Hijackthis check

Nogen der vil checke denne, og se om der skulle være noget i, der ikke bør være:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\BeoPlayer.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\mqsvc.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\mqtgsvc.exe
C:\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Beoplayertray] C:\Programmer\Bang & Olufsen\BeoPlayer\Beotray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ServiceLayer] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer\Application\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [Popup Ad Filter] C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: EmpRunner.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: BeoPlayer.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Allow Popups - C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\WhiteGetUrl.js
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\googletoolbar.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.bang-olufsen.com/InstallObjs/isetup.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38067.1052199074
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2004 - 10:35 #1
Ja, det gør jeg lige.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2004 - 10:41 #2
Din log er ren, men du mangler servicepack 1 samt hotfixes, de kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
Derefter opdaterer du online hos Microsoft.

Tag et kig i vores artikler om emnet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede troels.k.c Nybegynder
24. april 2004 - 12:40 #3
Tak for hjælpen! Jeg henter og installere softwaren fra ovenstående links.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2004 - 12:41 #4
Velbekomme.*S*
For at lukke her igen, skal du lige markere mit navn i boksen til venstre og klikke på Acceptér.