Avatar billede mroemer Nybegynder
23. april 2004 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sort/hvid output fra laptop til TV

Jeg har en laptop med XP og nyeste skærmdrivere og DirectX. Jeg forbinder til TV via SVHS stik. Den finder mit TV og det er sat til PAL B (de andre virker heller ikke). Den nægter simpelthen at sende i farver!!! Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad der kan prøves? Det kan vel ikke skyldes manglende codecs, da den fra starten af mangler farver?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
23. april 2004 - 19:43 #1
Det er sikkert fordi signalet bliver sendt i SVHS, og dit TV ikke regner med det, eller ikke kan det. Se om du kan stille dit TV til at modtage signalet i SVHS. Hvis dit TV har flere scart-indgange, kan det godt ske, at det kun er det ene af de 2 der kan modtage SVHS. Du kan også gå ind i driveren for grafikkortet, og se om du kan stille signalet om til Composite, så vil signalet ikke mere live sendt i SVHS, og dit TV vil vise billedet i farver.
Avatar billede mroemer Nybegynder
23. april 2004 - 19:59 #2
det prøver jeg lige.........
Avatar billede mroemer Nybegynder
23. april 2004 - 21:09 #3
jeg har lige prøvet mig lidt frem med de ting du nævner og har fået læst en frygtelig masse om andre der har samme problem. Det viser sig jo at jeg nok er nødt til at investere i en s-vhs/composite konverter. Den koster heldigvis ikke mere end 70 kr, så det går jo nok. Tak for dit svar masteryet... det satte en masse ting på plads og du har fortjent alle 200 point.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
23. april 2004 - 21:38 #4
Glad for at du kom videre med det.
Jeg kan da så fortælle dig, at der er MANGE der studser over det der sort/hvide billede i starten .. migselv incklusive da jeg fik mit G400 grafikkort for mange år siden. Problemet er næsten altid det samme, og hvis en af dine kammerater køber en engang, kan du jo hjælpe ham :D
Avatar billede mroemer Nybegynder
24. april 2004 - 20:37 #5
løsningen blev en ledning med s-video i begge ender, da mit TV havde en s-video indgang. Fint billede med masser af farver........