Avatar billede xantom Nybegynder
23. april 2004 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC går ned og vil ikke starte igen..

Min PC går ned af sig selv efter ca. en dags tid hvor den har stået tændt..
Med "går ned" mener jeg: Den reagerer ikke mere og skærmen slukker som om den ikke får signal fra PC'en, men der er stadig lys i power og også ved HDD lyset som om den arbejder. Blæseren kører også stadig..

Hvis jeg så prøver at slukke den og tænde igen, står den bare med blæseren kørende og lys i, uden at komme videre.
Jo længere tid jeg lader den stå slukket, jo længere kan jeg komme i "opstartsproceduren", og efter en 7-8 timer kan jeg så komme helt ind i Windows (XP) og så er der ingen problemer før om ca en dags tid, hvorefter den gør det igen.

Den har gjort det før én gang, for ca. et år siden, men nu har den gjort det 5 gange inden for den sidste uge!

Please help :(
Avatar billede ekm Nybegynder
23. april 2004 - 15:54 #1
øhm...måske kan det være nogle opdateringer du mangler...eller der kan måske være en konflikt mellem forskellige programmer...eller prøv at finde ud af om dit hardware er installeret rigtigt...
Avatar billede xantom Nybegynder
23. april 2004 - 16:01 #2
Har tjekket alt hardware i alle mulige ender og kanter (og kombinationer).
Og det hele skulle være fuldt opdateret.

Hvordan finder jeg ud af hvilke programmer der kunne være i konflikt med hinanden?
Avatar billede peet-49 Novice
23. april 2004 - 16:01 #3
Lyder nu mere som et temperaturproblem.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2004 - 16:01 #4
Tror du har et massivt hardwareproblem.
Har haft noget som ligner dit 99% - pludselig sort skærm og ingen reaktion på noget som helst. Samt probs med at få startet op igen.
Årsag: defekt bundkort. Løsning: andet bundkort.

Men prøv hvad der ellers kommer af forslag her, men det lyder ikke godt, at den nu gør det så hyppigt. Som om en hardwarefejl nu slår hyppigt igen.
Avatar billede doublejoble Praktikant
23. april 2004 - 16:03 #5
xantom - jeg tror du har en hardware fejl.
En løs forbindelse på dit bundkort måske, som virker når den er kold, men bliver ustabil ved opvarmning.
Jeg ved ikke,hvad du skulle gøre ved det. Hvis du har en pc mere kan du prøve at bytte stumper for at lave fejlfinding... Den er svær.
Avatar billede doublejoble Praktikant
23. april 2004 - 16:04 #6
Nu så jeg halifax indlæg - enig...
Avatar billede xantom Nybegynder
23. april 2004 - 16:05 #7
Jeg har et andet bundkort, men jeg kan ikke komme til det før efter weekenden..

Hvis det er et temparatur problem, ville det så kunn løses midlertidigt ved at tage kabinettet af og køle det med en bord-ventilator?? Så kunne det jo måske holde weekenden over..
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2004 - 16:11 #8
Ekstra køling med bordventilator og åbnent kabinet - jammen prøv det dog. Du får jo en fejlmulighed afprøvet og kan samtidig se efter om din cpu køler er støppet til at støv og skidt.
Avatar billede ekm Nybegynder
23. april 2004 - 16:22 #9
ja det lyder rigtigt nok...
Avatar billede xantom Nybegynder
14. marts 2005 - 17:02 #10
ventilator virkede.. men det er besværligt så nu køber jeg en ny :)