Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:02 Der er 18 kommentarer

Jeg er "banned" i en uge

Igår, på et engelsksproget forum, da jeg tændte fuldstændigt af på en germansk bitch som mener at Danmark stort set er det ringeste sted på jorden at opholde sig - blev jeg "banned" i en uge for mine farverige og knapt så rosende ytringer om Tyskalnd.

Er der nogle som ved hvorledes sådan et "ban" egentligt fungerer?
Jeg har slettet alle cookies og skiftet IP adresse, men ka' stadigvæk ikke engang bare "læse" indlæg i debatten.

Hvordan ka' den huske min computer - jeg formoder at det er det der sker - eller hvad.

Forumet er et "Invision Power Board" forum
http://www.invisionboard.com/

Nogle som ka' hjælpe mig med at logge ind igen for at forsvare nationens ære?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
23. april 2004 - 13:04 #1
Måske skulle man bare lade være med at tage ting så tungt, og så ellers følge de regler der nu engang er, når man er medlem af et forum?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. april 2004 - 13:05 #2
et "ban" fungere ved at de ip-logger din pc, og banner din bruger..

Og btw. du kan ikke skifte ip-adresse sådan rigtigt..

din har jo også lavet så din bruger ikke er aktiv før 7 dage efter ...

så lær af det, og tal ordenligt :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. april 2004 - 13:06 #3
Find dig en åben proxy server og forbind igennem den ;)
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:11 #4
Jamen så skulle jeg vel kunne logge ind som en ny bruger - hvilket jeg ikke ka' - da der er et "billede" af en kode hvis nummer man skal taste ind når man skal logge ind som ny bruger.
Jeg har en dynamisk IP-adresse, så jeg mener den er ny hver gang jeg slukker og tænder for 2modemet"
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. april 2004 - 13:12 #5
Det er ikke en selvfølge at du får en ny, selvom du har dynamisk IP.
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:14 #6
taskmar

Øhee..hvordan er det lige man gør det ?? :-)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. april 2004 - 13:16 #7
Tja, du har måske ret, du burde jo egentlig få en ny IP adresse når du genstarter din ADSL boks, li'som med et alm. modem.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
23. april 2004 - 13:16 #8
du skal først release din ip og renew den - så KAN du være heldig at få en ny - men det er langt fra sikkert
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:18 #9
ng tnt>
Jeg lytter opmærksomt...er der noget aktivt jeg ka' gøre?
Avatar billede moviez Nybegynder
23. april 2004 - 13:19 #10
Lev med det, nogen gange finder du mange dansker snakke om jøder godt, tværtimod snakker de dårligt om muslimerne.

Eks.
www.dr.dk/debat

Der er mange andre, endten bliver dit indlæg slettet eller så bliver du bannet så du ikke får lov til at sige din mening, så gå dog ikke ned til deres niveu, der sker jo intet hvis de snakker om Danmark, sålænge hun ikke lever her, så kan du være glad ;)
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:23 #11
moviz>
Spørgsmålet gik egentligt ikke så meget på om jeg ka' leve med det, men mere på hvorledes sådan et "ban" fungerer og hvis det evt. ville kunne omgåes
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
23. april 2004 - 13:27 #12
Gå i commando prompten og skriv ipconfig /all - der kan du få alle oplysninger om din nuværende ip. dernæst kan du skrive ipconfig /release - så er du uden ip. Mit råd er så at slukke helt ned og vente et stykke tid inden du starter den igen - du skulle så få en ip adresse igen - forhåbentlig en ny - hvis du mod forventning ikke skulle få een hentes en ny med ipconfig /renew - håber du kan bruge det
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 13:31 #13
Ng tnt>>

Du er min personlige helt ...tak for tippet.
Jeg ka' nok ikke svare på indlæg de næste 10 min.
Tak!
Avatar billede madschristensen Nybegynder
23. april 2004 - 13:35 #14
Du kan også vælge at benytte en anden computer.. ;O)) (på en anden forbindelse).
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 14:00 #15
Damned...det virkede ikke!
Fulgte ng tnt's anvisninger, men måske jeg skulle vente lidt længere med at logge på - lade ADSL modemet være slukket i længere tid.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
23. april 2004 - 14:17 #16
hvem er din udbyder - nogle af dem har tildelt een specifik til deres brugere. Har du prøvet at release og derefter renew'e den og se om du skulle være heldigere ??? Hvis du skriver ipconfig /all kan du se hvorlænge du har den ip inden den automatisk fornys - men der ville du sikkert få den samme alligevel - hvis intet andet virker så prøv at release din ip - og slukke ned over natten - så kunne du måske være heldig at en anden bruger har snuppet "din" ip.
Avatar billede bytebits Nybegynder
23. april 2004 - 14:49 #17
ng tnt>>
Ka' du ikke  lige gøre din foregående kommentar til et svar.
Så er der 60 points til dig :-)
I det mindste så ka' jeg læse forumet nu ...ventede omkring 10 min. før jeg loggede på igen - åbenbart en ny IP.adresse.
Mange tak! ;-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. april 2004 - 23:03 #18
Man KAN jo også banne på profilnavnet. Det skal ikke nødvendigvis være på IP'en, da det er den pågældende pc, det går ud over, og ikke nødvendigvis brugeren.