Avatar billede avalodia Nybegynder
22. april 2004 - 22:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

iframe a lá asp.net ?

I HTML kan man bruge IFRAME for at inkludere indhold fra et andet site.

Hvad er en anbefalet metode til at gøre det samme i ASP.NET.

Er der forskel på hvilke browsere der er understøttet af hhv. IFRAME og "det andet"?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. april 2004 - 22:31 #1
Du kan stadig bruge Iframe på aspx sider - fuldstændig som du gør i html.

Hvad mener du med "det andet" ?
Avatar billede avalodia Nybegynder
22. april 2004 - 22:45 #2
Hvis Iframe stadig er den foretrukne er det fint for mig.

Jeg er blot ikke klar over om Iframe fungerer på Mac, Mozilla mv., så måske var kommet noget smart server-side med asp.net.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. april 2004 - 22:48 #3
For mig har Iframe aldrig være et alternativ grundet at søgemaskiner har det rigtig dårligt med dem - det samme har brugerne da de ikke kan komme tilbage til den side de har bookmarket.
Hvis det er administrative systemer er det selvfølgelig noget andet.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. april 2004 - 23:16 #4
du kan bruge WebRequest til at hente indholdet fra serveren og skrive det ud på siden som en del af hjemmesiden
Avatar billede avalodia Nybegynder
23. april 2004 - 09:50 #5
Jeg nu har dette scenarie: Server1 kører .Net og indeholder det meste af hjemmesiden med præsentation mv. Server2 kører PHP (Typo3) og indeholder administration af nyhedsbrev med tilmelding/afmelding/validering mv.

Siden fra Server1 inkluderer dermed en side fra Server2. Kan jeg her bruge WebRequest eller bør jeg bruge Iframe?
Avatar billede burningice Nybegynder
23. april 2004 - 10:42 #6
der bør du nok bruge rigtig frame... trykker du på linket i en iframe opdaterer du ikke kun siden i iframen, men HELE siden
Avatar billede avalodia Nybegynder
23. april 2004 - 12:19 #7
Tak for det hele. En skal jo have point, og jeg synes at guidmaster har fortjent dem, så hvis guidmaster vil lægge et svar vil jeg trykke på pointknappen.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
23. april 2004 - 12:49 #8
Det kan jeg da godt...