Avatar billede -street- Nybegynder
22. april 2004 - 20:31 Der er 13 kommentarer

Problemer med Courier

Jeg har forsøgt at sætte en Courier mailserver op med hjælp fra http://debianguiden.dk/dists/stable/html/courier-mail-server.html

Dette virker dog ik', får blot kastet følgende i hovedet :

"Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'mail.winslows.dk', Server: 'mail.winslows.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F"

Har åbnet for trafik på port 110. Hva' går der galt ?!

// Street^
Avatar billede taskmgr Nybegynder
22. april 2004 - 20:38 #1
Du er sikker på at du ikke kører imap?
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2004 - 22:33 #2
POP3(SSL) køre på port 995 TCP

Har du åbnet denne ???
Avatar billede -street- Nybegynder
23. april 2004 - 09:52 #3
taskmgr -> Jeg kører også imap joh ?!

zyphon -> Hehe...nu kører jeg joh ik' SSL vel hat :P

// Street^
Avatar billede the_email Nybegynder
23. april 2004 - 18:46 #4
Prøv at sætte din mailserver op med dette script:

http://sentinel.dk/cookbook/courier-basic-setup.sh

det gjorde jeg, og så virkede min mailserver.
Hvis du også vil kører IMAP skal du også åbne port 145

TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
23. april 2004 - 18:47 #5
UPS -> IMAP kører på 143 og ikke 145
Avatar billede -street- Nybegynder
24. april 2004 - 12:48 #6
Scriptet virker ik' rigtig...skrev sh courier-basic-setup.sh som root.

"Cerebellum:/home/winslowsdk# sh courier-basic-setup.sh
: command not found.sh: line 12:
: command not found.sh: line 14:

BEWARE: Any existing courier installation including all files in
/home/courier will be wiped using this script.
: command not found.sh: line 17:

Before running this setup script, it is assumed that you have
already installed packages: mysql-common mysql-client mysql-server
: command not found.sh: line 20:

Furthermore, it is assumed that basic mysql configuration (including
setting a password for the mysql root user) has been set up.
: command not found.sh: line 23:

Do you want me to continue? (Type 'yes' or 'no').
yes
': not a valid identifierine 25: read: `CONTINUE
: command not found.sh: line 26:
courier-basic-setup.sh: line 29: syntax error near unexpected token `elif'
'ourier-basic-setup.sh: line 29: `elif [ $CONTINUE == "no" ]; then"

// Street^
Avatar billede the_email Nybegynder
24. april 2004 - 18:42 #7
Du skal ikke skrive "sh courier-basic-setup.sh" , men "./courier-basic-setup.sh" og så er scriptet også forberedt til at det er en bruger courier som afvikler det. Du er altså nød til at oprette en bruger som hedder courier, eller rette scriptet til.

TheEmail
Avatar billede -street- Nybegynder
25. april 2004 - 17:05 #8
TheEmail -> Nu virker auth :D Den forbinder og det hele er meget smukt...får bare ik' noget post ?! Det er sku' ved at være tæt på nu :)

// Street^
Avatar billede the_email Nybegynder
25. april 2004 - 19:23 #9
Yes du, skal jeg prøve at sende en email til dig, så kan vi se om den kommer frem.
Avatar billede -street- Nybegynder
25. april 2004 - 22:40 #10
TheEmail -> Har selvfølgelig prøvet at sende mails til den. Problemet består netop i at disse ik' når frem :) Ved ik' helt hva' der er galt ?! Den auther fint nok på POP i Outlook Express...

// Street^
Avatar billede the_email Nybegynder
26. april 2004 - 11:23 #11
Prøv at tjek loggen mail.err i /var/log/ .
Kan du ikke selv se nogen fejl, så prøv at smid den her, så kigger vi på den.

TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
26. april 2004 - 11:24 #12
... og også mail.log

/TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
28. april 2004 - 17:32 #13
Hva så, finder du ud af noget?