Avatar billede zapzie Nybegynder
22. april 2004 - 18:01 Der er 4 kommentarer

USB kabel med lys

Nogen der ved om man kan få et usb kabel med lys i.
Noget i retning af dette:
http://www.chippen.dk/info-hardware/usb-firewire/sharkoon-usb-red.shtm
Bare med USB Type A -> USB Type A

Og er der forskel på et USB 2.0 kabel og et normalt USB kabel? Har ledningen noget at gøre med hvor hurtigt det går?
Avatar billede b34tz0r Nybegynder
22. april 2004 - 18:11 #1
Hey
Shg sælger USB kabler i alle farver, som tilmed lyser :)
http://shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=111&rnd=2,019298E-02#258

Efter min mening kan det være lige meget... JEG kan ikke mærke forskel med hvor hurtigt det går, og det er vist noget med hastigheden at gøre.
Avatar billede zapzie Nybegynder
22. april 2004 - 18:18 #2
Kan kun se USB Type A -> USB Type B
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. april 2004 - 19:43 #3
Tænk på at det er begrænset hvor meget strøm du kan trække af USB porten!

For at lave lys skal du bruge strøm.
For at drive USB enheder skal du bruge strøm.

Overskrider du et strøm forbrug på 500mA kan der ske følgende.
- USB enheder lukker ned.
- USB enheder bliver ustabile.
- PC genstarter spontant.

Alle PC'er skulle være beskyttet mod et for stort strøm træk, så du brænder nok ikke noget af. Men du risikere ustabilitet.

Nogle bærbare tillader kun et mindre strømforbrug på USB, når de er i batteri mode.

J;-)
Avatar billede zapzie Nybegynder
23. april 2004 - 00:09 #4
Men når man kan få a->b, burde det vel også være muligt a->a eller hva?