Avatar billede chris Nybegynder
11. februar 2001 - 13:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

DV Studio Plus....problem

Jeg har netop købt DV Studio Plus, som jeg med glæde satte mig ned med og prøvede at lave en lille film. Det hele gik godt indtil at det hele skulle ned på VHS.

Selve processen med at få filmen ned på videoen gik fint, men når jeg så afspiller min VHS med det indspillet hakker det a\' HT?
Jeg brugte den indstilling der hedder \"Good\" (som skulle være den mindst krævende)
Jeg læste lidt i manualen, og der stod der noget omkring at min HD skulle være for langsom ?

Er der nogle af jer der kører med IDE HD og DV studio Plus ? og som ka få det til at virke?

Nogle forklaringer/ svar ?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
11. februar 2001 - 13:31 #1
Jeg har prøvet det samme, men jeg løste det ved at køre den redigerede film tilbage i mit videokamera og derfra videre til videoen.

/Dr_Scoop
Avatar billede cstern Nybegynder
11. februar 2001 - 14:07 #2
Der er en IDE-patch på pinnacles hjemmeside som måske kan hjælpe. Kik under utilities: eller her (husk hele linket på en i linie hvis \"Eksperten\" hakker det i småstykker):

http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?product_id=378&lang=2&os=7&driver=yes
Avatar billede chris Nybegynder
11. februar 2001 - 16:22 #3
dr_scoop: Hvordan fik du din redigeret film tilbage til dit videokamara? Har du DV IN på det da ? Eller kan det gøres med S-Video stikket ? (er s video både in og out ?)

cstern: Jeg har lige prøvet at installere \"PPE – PCI Performance Enhancer\" ? hvis det var den du mente at jeg skulle installere?
Jeg kunne ikke finde noget der hed \"utilities\" på pinnacles website.
Men anyway det hjalp ikke med PPE....

måske jeg lige skulle skrive mit hardware her:
PIII600mhz
256mb ram
46.1gb IBM AT100 7200 RPM Harddisk

burde det ikke kunne klare denne opgave ? eller ?
Avatar billede cstern Nybegynder
11. februar 2001 - 16:31 #4
ja, det var PPE. Dit hardware burde være OK. En fejl jeg nogen gange har set med diverse videoredig. er hvis man ikke defragmenterer harddisken jævnligt. Har du aktiveret ATA100?
Avatar billede chris Nybegynder
11. februar 2001 - 16:35 #5
aktiveret ATA100?? i bios ? eller
Avatar billede cstern Nybegynder
11. februar 2001 - 16:46 #6
Ja, dvs der skal jo indlæses en driver før det virker - og dit bundkort skal understøtte det.
Avatar billede samf Nybegynder
11. februar 2001 - 23:26 #7
det anbefales til video capture at man gemmer på en anden harddisk end styresystemet og programmet ligger på.
hvilket styresystem bruger du??
Avatar billede samf Nybegynder
11. februar 2001 - 23:28 #8
ps det gælder det samme hvis du optager fra HD til video!
Avatar billede chris Nybegynder
11. februar 2001 - 23:51 #9
samf: jeg kører der fra en sprit ny HD (46.1gb) som kun bruges til det. OS ligger ikke der.
Kører Win98SE
Avatar billede chris Nybegynder
11. februar 2001 - 23:54 #10
Er der nogle af jer der indtil nu har svaret, som selv har StudioDV Plus ? Og som ikke kører det på SCSI HD\'s

Jeg bare lige gerne have bekræftet at det godt ka lade sig gøre med IDE HD\'  :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. februar 2001 - 23:57 #11
Jeg ved samf har et magen til...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. februar 2001 - 23:57 #12
Han har iøvrigt og ide harddisk
Avatar billede samf Nybegynder
12. februar 2001 - 00:08 #13
jeg køre W2000 da det giver en større read/write hastighed, før var det w98 og det gav nemlig hakker det var fordi at pinnacle godt kan lide en masse ram, w98 kan maks håntere 128Mb
min read/write rate steg fra ca5000 til 18000!
/samf&co
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 00:12 #14
Hvem gav dig det gode råd at køre win 2K???
Avatar billede samf Nybegynder
12. februar 2001 - 00:14 #15
jeg ka sgu ikke lige huske hvad han hedder :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 00:17 #16
Sviiiin - DET var MIG MIG MIG!!!
Avatar billede rubabber Nybegynder
12. februar 2001 - 00:30 #17
okay det var dig der sad en hel nat og installerede fairnok:)
Avatar billede rubabber Nybegynder
12. februar 2001 - 00:32 #18
men det skal siges at det er fordel at tjekke om ens hardware er kompatible inden man giver sig i kast med W2000
Avatar billede rubabber Nybegynder
12. februar 2001 - 00:35 #19
nico> ps samf skal ikke have for mange gode råd af gangen det giver mig for meget arbejde
Avatar billede chris Nybegynder
12. februar 2001 - 00:53 #20
jeg troede ellers at ens HD var langsommere under 2000?
Her er nogle tests på den HD jeg har
Win2000:
http://www4.anandtech.com/showdoc.html?i=1287&p=12

Win98Se:
http://www4.anandtech.com/showdoc.html?i=1287&p=6

???
Avatar billede rubabber Nybegynder
12. februar 2001 - 01:10 #21
jeg har desværre ikke de OS overvågnings programmer til at kunne pin pointe hvor w2000 hjælper grabber kortet, men hukommelsen(396Mb) giver den fordel at grabber kortet ikke skal vente på harddisken, og jo HD er et svagt led i systemet!! 75gxp skulle gerne kunne tage nogle store bider!?:)
Avatar billede chris Nybegynder
12. februar 2001 - 20:20 #22
cstern: ja nu virker det, og min HD er fandme blevet hurtig ;)

Da min HD er sprit-ny, og det åbenbart ikke er standard at WIN aktivere DMA (i enhedshåndtering), var det dér fejlen lå.

takker
Avatar billede cstern Nybegynder
12. februar 2001 - 22:14 #23
perfect!
Avatar billede madizone Nybegynder
13. februar 2001 - 15:11 #24
Tænk at folk gider redigere film på en PC\'er...

*mumler noget om iMac DV SE*