Avatar billede ulv Nybegynder
22. april 2004 - 16:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC skærmen blinker

Indenfor de seneste to uger er min skærm begyndt at blinke fra tid til anden og tilsyneladende uden nogen fornuftig grund - og dermed uden at computeren arbejder med noget. Jeg kan arbejde med den i rigtig lang tid uden nogen problemer og pludselig blinker skærmen og så kan jeg så fortsætte igen i rigtig lang tid uden nogen problemer. Så generne er ikke så store, men syntes det er underligt da computeren aldrig har opføret sig på den måde før.

Mit system:
CPU: AMD Barton 2500+
HDD: 1 stk Seagate 160GB + 1 stk Western Digital 200GB
GFX: Sapphire ATI Radeon 9700
RAM: 2x256MB Kingston HyperX (Kører Dual)
WIN: Microsoft Windows XP (SP1 + alle online opdateringer)
MOBO: Soltek SL-75FRN2
STRØM: Chill Innovation 350W
MONITOR: Hyundai ImageQuest P910+

Jeg skiftede for ca. 3uger siden cpu fra en 2400+ Thoroughbred til den nuværende - men det kan vel ikke være det da temperaturene ikke er steget - ligger ca. på idle = 40 og under stress = 50 grader.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. april 2004 - 16:07 #1
Svært at vurdere... blinker dækker over meget.

Det er enten et defekt grafikkort eller en defekt skærm.
Avatar billede dpp83 Nybegynder
22. april 2004 - 16:39 #2
Jeg vil bare melde mig enig med jpvj!
Enten er det skærm eller grafikkort der er noget galt med.
Mit bedste bud er at det er en skærmkomponent den er gal med, idet fejl på grafikkort ofte viser sig fra opstart og ikke efter at PC´en har kørt et stykke tid.

Prøv om du kan låne en skærm og se om problemet forsvinder 80)
Avatar billede arnely Novice
22. april 2004 - 20:54 #3
Har haft samme problem, prøv at loade setup defaults i BIOS.
Det hjælp på min computer.
Avatar billede ulv Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:38 #4
ddd