Avatar billede wheeler Nybegynder
21. april 2004 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

ø i Navision C5 Light v3.0

Hejsa

Vi har flyttet vores C5 installation fra en maskine til en anden, men på den nye maskine (Win2000 Server) vil C5 ikke have noget med ø at gøre. ø er et c med streng over i menuerne og debitorer kan ikke oprettes med ø i f.eks. adressen. Man kan godt skrive ø, men når feltet forlades laves det om til o. æå giver ingen problemer.

ø virker fint i alle andre programmer på serveren.

Kan man i C5 noget sted rette tegnsæt osv. eller er der en anden smart løsning?
Avatar billede mariaf Juniormester
22. april 2004 - 06:49 #1
Det er serveren, der skal have ændret sprog.
I kontrolpanel, reginal settings skal sprog stå til dansk OG under default skal der ligeledes skrives dansk. Det skal altså rettes to steder, og I har formentlig kun skrevet det første sted.
Avatar billede wheeler Nybegynder
26. april 2004 - 12:37 #2
Under "Regional Options" står "Settings for the current user" til "Danish" og under "Language settings for the system" til "Western Europe and United Stats" i lys grå. Dansk er ikke en mulig option, men klikkes "Advanced" har alle et flueben.

Hvordan får jeg Dansk som option for systemet?
Avatar billede mariaf Juniormester
26. april 2004 - 17:13 #3
På den side, hvor du har "Danish" er der nederst en knap, hvor der står "Default". Under den kan du vælge dansk.
Avatar billede triumph Nybegynder
28. juni 2004 - 11:43 #4
wheeler: Jeg har det samme problem på en Windows 2000 server, der kører Navision Financials. Fandt du nogensinde ud af en løsning ?
Avatar billede wheeler Nybegynder
28. juni 2004 - 12:36 #5
Ja, det kører nu fint under Windows 2000. Du skal som mariaf beskrive gå ind i Settings/Regional Options og nederst på denne side klikke "Set Derfault" og hverefter vælge Danish. Du skal evt. bruger Win2000 CD'en.
Avatar billede clus Nybegynder
29. juni 2004 - 20:00 #6
hvis problemet ikke løses ved dette så skal du under Settings/Regional Options - Advanced vælge Dansk ved non-unicode, så skulle problemet være løst.
Avatar billede clus Nybegynder
29. juni 2004 - 20:01 #7
hvis problemet ikke løses ved dette så skal du under Settings/Regional Options - Advanced vælge Dansk ved non-unicode, så skulle problemet være løst.
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
26. august 2004 - 09:29 #8
TAK! Det er lige det svar, jeg har ledt efter ;)

Det virker, hvis man gør som Mariaf & Wheeler skriver ;) Jeg bruger også win 2000.

Igen Tak! ;)

//Louise