Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 18:50 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Skrivebord-Design?

Nu har jeg roddet lidt med et specielt slags design, men jeg begynder at tvivle, så jeg ville være glad og prisætte hvad i syntes om designet på www.ibt.frac.dk indholdet irrelevant da det bare er en slags demo, og dog bliver det en del af indholdet hvis sitet er en ok idé.

Tak på forhånd.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 18:54 #1
Jeg vil ihvertfald lave ikonerne som gennemsigtige gif'er, og ville også finde en anden baggrund, hvor det var noget tydligere at det var en skrivebordsbaggrund, og ikke en eller anden Warcraft-clan.

Du skulle måske også finde på en smartere måde at vise noget andet indhold på, når man trykker på et link.. Det kunne være rigtig fedt hvis man nu trykkede på en mappe, at man så kom ind på en side rent faktisk lignede en...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. april 2004 - 18:58 #2
seriøst cool ide - jeg kan li den :-)
dette design er lidt mere pivet med opløsningen på skærmen hvis illisionen skal bevares. men du har nok valgt rigtigt, lige nu sidder jeg med 600*800, og der står det ikke helt lige  - men det er jo efterhånden også de færreste der bruger det.
er det noget du tager patent på :-) kunne godt finde på at bruge ideen selv ..
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 19:00 #3
Yes, har tænkt på det, men seriøst, hvordan vil du lave det?

bagrunden ka jeg nemt fixe, bare lige en hurtig en jeg havde.

Gennemsigtige giffer ka jeg osse godt fixe, men jeg ville lige se om de ku blive til noget først.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:00 #4
"Yes, har tænkt på det, men seriøst, hvordan vil du lave det?" - Mener du det med mapperne?
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 19:11 #5
mrmox2, nejda, self ikke ^^ nok andre som har gjort forsøg før, så længe du ikke bare kopiere sitet :D.

@spiffsen, ya, mapperne, det er ret krævende, især hvis man skal lave windows xp design? ellers skulle man gøre det i flash?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:24 #6
hmmm dette tog 10 minutter:
http://spiff.users.whitehat.dk/test/index.htm <-- med øverste bjælke (ser dum ud...)
http://spiff.users.whitehat.dk/test/index2.htm  <-- uden øverste bjælke (ser bedre ud...)

Så kunne du og gøre det muligt at trykke tilbage på "tilbage" knappen, hvis man ville til forside.

Du kunne også gøre sådan man kan se hvilke vinduer der er åbne alt efter hvor man befinder sig på din side(dem nederst på proceslinien) og så ku' man klikke på dem, for at gå tilbage... (det kunne blive fedt med noget serversidesprog eller heavy javascript, så man ikke lukkede de andre mapper før man trykkede på X'et...)

Iframes?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:25 #7
ser self bedst ud i IE... http://spiff.users.whitehat.dk/test/index2.htm

(er lavet til 1024*768 da det er min opløsning.....)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:26 #8
måske skulle man også fjerne proceslinien, da det vil se dumt ud to gange? og så kun bruge den der menu til venstre og så sætte siden til at være 100% høj?..
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:32 #9
Men det fedeste ville da være hvis du lavede hele siden i en popup der fyldte hele skærmen, og så havde alle menuer på, undrtagen den øverste blå bjælke?
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 19:44 #10
k, din test side, må jeg godt tage den der frame?... har nakket den allerede men uploader den ik før jeg er sikker, anyway, her er mit prob så; når jeg har frame inde på siden, ka jeg ikke få ikonerne til at være i toppem, har prøvet med tabeller men alligevel :(
Avatar billede gil-galad Nybegynder
21. april 2004 - 19:46 #11
ja du må godt tage den... ikonerne i toppen?? hvis du har nappet mine, er det fordi at de ikke er lige store.
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. april 2004 - 19:57 #12
Zentropas gamle side var lavet som et skrivebord...
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 20:02 #13
spiffsen, ikonerne er mine egne, men har fundet en måde med multi tabeller >.<

doggy, Zentropa?
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. april 2004 - 20:09 #14
Zentropa er et dansk filmproduktions selskab.
Ledet af Peter Aalbæk og Lars Von Trier.
Står bag de største danske film succeer de sidste 5år.
Alle dogme filmene f.eks.
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. april 2004 - 20:10 #15
Har du boet på mars de sidste 10 år?
Her er deres nuværende site: http://www.zentropa.dk/
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 20:18 #16
K, ser heller ik særlig mange danske film :)
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 20:19 #17
Glemte lige at sige at jeg ik kan rode med det ligenu da frac.dk er nede, men jeg vil lige se når det kommer op, forsiden vil forblive som forsiden er, underside vil jeg fixe.
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. april 2004 - 20:19 #18
lol ok :D
Avatar billede haiducii Nybegynder
21. april 2004 - 22:00 #19
\\\, lol, så kom frac op igen, ok, være venlig og lade være med at kommentere eller kritisere sitet igen før, efter kl. 18 imorgen, så må i meget gerne kritisere igen :)))
Avatar billede haiducii Nybegynder
22. april 2004 - 19:42 #20
Så nu er det oppe igen, nu konstruktivt kritik velkommen :)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. april 2004 - 19:49 #21
- Mangler en baggrund på forsiden :-)

- Du skal vist lige sætte en style="margin: 0;" i dit body-tag på mapperne, så ser det lidt bedre ud

- Hvid baggrund på ikonerne ville være bedre (i mapperne)

- Mappesiden er der meget lodret scoll på, som ikke er nødvendig + billedet ude til venstre er for højt. Jeg ville skære det over i to:
1: hvor den øvreste grafik er hvor der står "terkel i knibe" osv.
2: hvor der bare er en streg ned til bunden. (1px billde med 100% højde) el. måske en tabel?

- Måske komprimerer du billederne for meget, da de er meget grumsede?

Ellers skal det nok gå hen og blive helt fint :-)
Avatar billede haiducii Nybegynder
22. april 2004 - 20:59 #22
ok, baggrund på forsiden, hvad hentyder du til udover sort?

style="margin: 0;" hvis jeg forstod det rigtig er det gjort.

Hvad baggrund på ikonerne, er der ikke det?

Mappesiden, lodret scroll? Der forstår jeg dig ikke lige.

1, ligesom jeg havde gjort på http://www.ibt.frac.dk/sange.htm hvor den er klippep?

2, ...?

Har du forresten msn? Lidt nemmere at diskutere det over en chat, hvis du ikke vil så kan du jo bare komme med mere kritik her :)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. april 2004 - 23:12 #23
siden her: http://www.ibt.frac.dk/sange.htm har et body tag der ser sådan her ud: <body>  du skal skifte det ud med dette: <body style="margin: 0;">
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. april 2004 - 23:14 #24
(se fx her: http://spiff.users.whitehat.dk/test/index2.htm )<-- Bemærk at billedet af den venstre menu-dims flugter helt med toppen og venstre side af browseren. Det gør den ikke på din, og derfor skal du sætte den ind.
Avatar billede haiducii Nybegynder
23. april 2004 - 19:03 #25
Yes, det er ihvertfald gjort nu, havde gjort det på terkel i knibe mappen før