Avatar billede jukhs Nybegynder
21. april 2004 - 18:08 Der er 6 kommentarer

DVD brænderen kan ikke findes som brænder.

Har lige anskaffet mig en Pioneer DVD brænder, problemet er bare at ingen brænde-programmer kan "finde" brænderen.
CD´er brænder, samt afspilning af DVD´er klarer den fint.
Brænderen sidder som slave, kan det være derfor??
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre??
PÅ forhånd tak
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 18:15 #1
Du skal bruge et DVD-brænder program.
Avatar billede jukhs Nybegynder
21. april 2004 - 18:21 #2
JA det er jeg klar over, har prøvet 2 forskellige, det ene noget der hedder Direct DVD/CD og Easy CD Creator.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 18:22 #3
Hår også selv lige fået DVD-brænder og måtte også udskifte mit gamle nero.

Her finder du en gratis prøve-version af nero6,- verdens bedste brænderprogram, hvis du spørger mig.
http://www.nero.com/en/631934351031098.php
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 18:25 #4
Ok - i dit brænderprogram er der sikkert et sted hvor du kan vælge brænder. Der skal du for at kunne brænde DVD'er, vælge DVD-brænder.
Sådan foregår det i hvert fald i mit nero-express.
Avatar billede jukhs Nybegynder
21. april 2004 - 18:29 #5
Alt det er jeg klar over, men drevet kan kun vælges som CD-brænder, lige så snart den skal vælges som DVD brænder, kan div. programmer ikke finde nogen dvd brænder.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. april 2004 - 18:38 #6
Så må jeg konstatere, at du har har formuleret dit spørgsmål temmeligt dårligt.

Du skriver både, at "ingen brænde-programmer kan "finde" brænderen" og samtidig at "cd brænding klarer den fint"

Hvis det er nogle ældre dvd-brænde programmer kan det være, at de ikke kender drevet. Prøv derfor med et nyere program.