Avatar billede cpc Nybegynder
21. april 2004 - 15:54 Der er 1 kommentar

Problemer med kommandoen Render

Jeg har et problem, når jeg vil have farver på mine overflader.
Jeg tegner en box(eks. en terning) med sorte streger og herefter giver jeg boxen et materiale (blå).
Når jeg herefter bruger kommandoen render bliver boxen selvfølgelig blå, men boxens omrids/kontur (de sorte streger) forsvinder.
Er det ikke muligt at vise konturen samtidig med at boxen får en overflade?
Avatar billede clausgold Nybegynder
21. april 2004 - 20:48 #1
Når du bruger Render kan du ikke få vist omridset af dine figurer. Du kan dog bruge commandoen Shademode>gOuraud+edges, men kun i det aktuelle view.(Kan ikke gemmes som grafik). En måde kunne f.eks. være at plotte til en TIF-fil, med hidden lines ON, samt DISPSILH sat til 1. Det vil give dig omridset af dine figurer. Herefter efterbehandling i PhotoShop eller andet.